Поведінка споживача (075 “Маркетинг”)

Тип: Нормативний

Кафедра: маркетингу

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
63Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
632доцент Городняк І. В.ЕКН-31с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
632ЕКН-31сдоцент Городняк І. В.

Опис курсу

Метою дисципліни “Поведінка споживача” є вивчення поведінки споживача, чинників що її зумовлюють, а також моделі індивідуальної споживчої поведінки; напрями розширення функцій маркетингу в дослідженні механізмів поведінки споживачів і використанні цих механізмів для досягнення мети організації.

Завдання. У процесі вивчення дисципліни будуть розглянуті моделі споживчої поведінки на ринку, склад і напрями дії зовнішніх і внутрішніх чинників поведінки споживачів, методів її дослідження та можливостей їх використання в маркетинговій діяльності; формування навичок роботи зі споживачами та управління їхньою поведінкою. Аналіз особливостей споживчої поведінки вітчизняних домогосподарств в сучасних соціально-економічних умовах.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • модель свідомості споживача та моделі поведінки споживача на ринку;
  • основні положення Закону України „Про права споживачів”;
  • чинники впливу на поведінку споживачів;
  • класифікації потреб;
  • загальні та спеціальні теорії мотивації споживачів;
  • моделі прийняття споживачем рішення про покупку;
  • соціально-психологічні аспекти роботи з споживачем;
  • методи та інструменти вивчення поведінки споживачів.

розуміти:

  • основні поняття, пов’язані з мотиваційною сферою споживача;
  • особливості економічного та соціологічного вивчення поведінки споживача;
  • поведінку споживачів на ринку;
  • важливість розвитку консюмеризму в сучасному суспільстві;
  • процес та моделі прийняття споживачем рішення про покупку.

вміти:

  • досліджувати ринкову поведінку споживачів;
  • сегментувати ринок на основі виявлених моделей поведінки споживачів;
  • визначати структуру задоволених та незадоволених потреб споживачів;
  • розробити концепцію та інструментарії вивчення споживчих мотивацій;
  • використовувати мотивації споживачів для розробки та управління продуктовою стратегією підприємства (товарної, цінової політики, реклами тощо);
  • аналізувати переваги та недоліки різноманітних джерел отримання знань споживачем.

Рекомендована література

  1. Блэкуэлл Р., Миниард П., Энджел Дж. Поведение потребителей. 10-е изд. / Пер. с англ. / Р. Блэкуэлл, П. Миниард, Дж. Энджел – СПб.: Питер, 2007. – 944с.
  2. Ларіна Я.С. Поведінка споживача: навч. посіб. / Я.С. Ларіна, А.В. Рябчик / – К.: Видавничий центр „Академія”, 2014. – 224с.
  3. Окландер М. А. Поведінка споживача. [текст] : навч. посіб. / М. А. Окландер, І. О. Жарська – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 208 с.
  4. Прокопенко О.В. Поведінка споживачів / О.В. Прокопенко, М.Ю. Троян. – К.: ЦУЛ, 2008. – 176с.
  5. Скибінський С.В. Поведінка споживачів: навч. посібн. / С.В. Скибінський. – Львів: Укоопспілка Вид-во Львівської КА, 2009. – 260с.
  6. Страшинська Л. В. Поведінка споживачів: Конспект лекцій. / Л.В. Старшинська – К.: ЕКОМЕН, 2010. – 101 с.
  7. Шафалюк О.К. Поведінка споживачів: Курс лекцій. / О.К. Шафалюк / – К.: КНЕУ, 2003. – 68с.