Маркетинг (075 “Маркетинг”)
Тип: Нормативний
Кафедра: маркетингу
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 6 | Іспит |
4 | 5 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 48 | доцент Кушнір Т. М. | ЕКН-21с |
4 | 32 | доцент Кушнір Т. М. | ЕКН-21с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
3 | 32 | ЕКН-21с | доцент Кушнір Т. М., доцент Кушнір Т. М. |
4 | 48 | ЕКН-21с |
Опис курсу
Метою вивчення дисципліни «Маркетинг» є формування знань щодо базових категорій маркетингу, методологічних аспектів організації маркетингової діяльності та її пріоритетів у сучасних умовах.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Маркетинг» є ознайомлення студентів з відповідними поняттями, категоріями, системами та алгоритмами маркетингу; набуття практичних навичок розв’язування маркетингових завдань та виконання відповідних функцій; виховання здатності до творчого пошуку напрямків та резервів удосконалення маркетингової діяльності підприємств.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– сутність маркетингу, його основні положення та напрями використання маркетингової діяльності;
– місце маркетингу в структурі управління та функціонування підприємства;
– функції маркетингу та вплив мікро- та макроекономічних чинників на ефективність роботи підприємства;
– процес прийняття рішень споживачем та мотиваційні чинники, що на нього впливають;
– елементи програми маркетингу;
– комплекс маркетингових стратегій та поведінку конкурентів на внутрішньому та міжнародному ринках;
– типи ринків та змінні їх сегментації, теоретичні засади маркетингової політики;
– принципи та методи проведення маркетингових досліджень на ринку;
– процес розробки і види товарних стратегій, стратегій ціноутворення, просування і розподілу товарів на ринку;
– основи стратегічного маркетингового планування на підприємствах.
розуміти:
– елементи комплексу маркетингу та їх взаємодію;
– стратегії фірм та методи визначення цільового ринку, принципи сегментації та позиціонування;
– особливості формування маркетингової товарної, комунікаційної, цінової та розподільчої політики;
– систему контролю за впровадженням маркетингових заходів
вміти :
– аналізувати маркетингове середовище підприємства та визначати основні параметри ринку якої-небудь продукції;
– здійснювати сегментацію ринків і розробляти заходи щодо позиціювання товарів;
– здійснювати відбір цільових ринків та обґрунтовувати ринкову стратегію фірми;
– розробляти маркетингові заходи з урахуванням взаємодії елементів комплексу маркетингу;
– застосовувати отримані знання в практичній діяльності;
– використовувати маркетингові операції на місцях своєї постійної роботи;
– звертатись до періодичних видань протягом всієї своєї трудової діяльності;
– володіти навиками вибору постачальників закуповуваної підприємством продукції, проведення ділових переговорів із продавцями;
– виявляти потребу в проведенні маркетингових досліджень на підприємстві, визначати головні цілі досліджень, джерела інформації і методи її збору, аналізувати отриману інформацію, складати відповідні висновки, рекомендації і прогнози;
– визначати існуючу і найбільш прийнятну для конкретного підприємства стратегію в області товарної політики, ціноутворення, просування і розподілу товарів на ринку;
– обирати ефективні комунікаційні канали для просування і збуту продукції підприємства;
– прогнозувати поведінку споживачів залежно від чинників мікро- та макросередовища;
– аналізувати ситуації на ринку та передбачати дії конкурентів.
Рекомендована література
- Майовець Є.Й. Маркетинг: теорія та методологія: навч. посібник / Є.Й. Майовець. – Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2013. – 450 с.
- Балабанова Л.В., Холод В.В., Балабанова І.В. Маркетинг підприємства. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 612 с.
- Маркетинг: бакалаврський курс: підручник / За заг. ред. проф. С.М. Ілляшенка. – Суми: Університетська книга, 2009. – 1134 с.
- Павленко А.Ф., Войчак А.В. Маркетинг: Підручник. — К.: КНЕУ, 2003. – 246 с.
- Щербань В.М. Маркетинг: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2006. – 208 с.