Основи економіки і підприємництва (ДВВС)

Тип: На вибір студента

Кафедра: економіки україни

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
43Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
416доцент Теребух М. І.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
416доцент Теребух М. І.

Опис курсу

Вивчення дисципліни дає реальне бачення функціонування бізнесу в Україні, довгострокових тенденцій економічного розвитку, формує розуміння структури та особливостей господарських процесів на рівні суб’єкта підприємницької діяльності, а також вміння обрати найбільш ефективну форму організації бізнесу виходячи із особливостей економічного середовища, виду діяльності, тощо.

Метою вивчення дисципліни „Основи економіки і підприємництва” є формування системи знань про закономірності та особливості розвитку бізнесу в Україні, про процес започаткування та ведення власної справи, розрахунки основних параметрів функціонування підприємства, його структурних підрозділів в умовах різних типів та моделей ведення бізнесу.

Основними завданнями дисципліни є: ознайомлення з витоками українського підприємництва, з особливостями специфіки становлення та розвитку підприємницької діяльності, засадами власної справи, основами організації та планування підприємництва.

Після вивчення цієї дисципліни студенти повинні знати:

  •  економічні передумови виникнення та розвитку підприємництва;
  •  природу і зміст підприємництва
  •  процес підприємництва в контексті пріоритетів розвитку національної економіки;
  •  умови і чинники розвитку підприємництва в сучасних умовах;
  •  процедуру започаткування власної справи;
  •  фінансові можливості діяльності бізнес-структур;
  •  основи менеджменту та маркетингу в бізнесі;
  •  систему інфраструктурного обслуговування бізнесу
  •  зміст державного регулювання підприємницької діяльності;
  •  форми та види міжнародного підприємництва.

вміти:

  • аналізувати підприємництво в системі ринкової економіки та конкурентного середовища;
  • оцінити оптимальну модель створення бізнесу;
  • обґрунтувати процедуру започаткування власної справи;
  • визначити фінансові можливості діяльності бізнес-структур;
  • проаналізувати шляхи ефективного розвитку бізнесу;
  • визначити основні механізми вдосконалення бізнесу.
  • налагоджувати ефективні ділові комунікації.

Рекомендована література

  1. Аналітична економія: макроекономіка і мікроекономіка: Навч. посіб.: / за ред. С.Панчишина,П.Островерха, І.Грабинської. – К.:Апріорі, 2017.-567с.
  2. Аналітична економія: макроекономіка і мікроекономіка: Навч. посіб.: У 2 кн. – 1 кн.: Вступ до аналітичної економії. Мікроекономіка / За ред.. С. Панчишина і П. Островерха. 4-те вид., випр. і доп. – К.: Знання, 2006. – 723 с.
  3. Аналітична економія: макроекономіка і мікроекономіка: Навч. посіб.: У 2 кн. – 1 кн.: Вступ до аналітичної економії. Макроекономіка / За ред.. С. Панчишина і П. Островерха. 4-те вид., випр. і доп. – К.: Знання, 2006. – 437 с.
  4. Боброва Н.В., Осипова М.М. Основи бізнесу: навчальний посібник. Одеса: 2018. 305 с.
  5. Гаврилишин Б.Дороговкази в майбутнї: до ефективніших суспільств. Доповідь Римському клубові: Пер. з анг. – К.: Основи, 1993.
  6. Гринів Л. С. Національна економіка України / Л. С. Гринів, М. В. Кічурчак – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 470 с., 2020.
  7. Гарфорд Т. Речі, що змінили світ.Історія економіки в 50 винаходах/пер.з англ. Роман Скакун, К.: Наш формат, 2018.-352с.
  8. Кубіній Н.Ю. Основи бізнесу: підручник. – Ужгород, 2015. – 177с.
  9. Кібік О.М. Теорія бізнесу: навч. посібник / О.М. Кібік, К.В. Белоус., В.О. Котлубай. – 2-ге вид., випр. і доп. – Одеса : КУПРIЄНКО СВ, 2017. – 225 с
  10. Кушнір Р. Покрокова інструкція створення системного, ефективного і прописаного бізнесу вУкраїні/ Роман Кушнір.-Дрогобич:Коло.2019.-432с.
  11. Основи бізнесу: навчальний посібник / Доброва Н.В., Осипова М.М. – Одеса: Бондаренко М. О., 2018. – 305 с.
  1. Пічугіна Т.С. Теорія управління та концепції бізнесу: навч. посібник для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» освітньо-кваліфікаційного рівня підготовки бакалавр / Т.С. Пічугіна, А.П. Грінько, Л.І. Безгінова; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. – Харків: ХДУХТ, 2017. – 126 с.
  2. Бізнес-планування підприємницької діяльності : навч. посіб. / З. С. Варналій, Т. Г. Васильців, Р. Л. Лупак, Р. Р. Білик. Чернівці: Технодрук, 2019. 264 с.

Силабус:

Завантажити силабус