Поведінка споживача (075 “Маркетинг”)

Тип: Нормативний

Кафедра: маркетингу

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
54Іспит
64Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
532доцент Городняк І. В.ЕКН-31с, ЕКН-32с
632доцент Городняк І. В.ЕКН-31с, ЕКН-32с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
532ЕКН-31сдоцент Городняк І. В.
ЕКН-32сдоцент Городняк І. В.
632ЕКН-31сдоцент Городняк І. В.
ЕКН-32сдоцент Городняк І. В.

Опис курсу

Метою вивчення нормативної навчальної дисципліни «Поведінка споживача» є набуття студентами теоретичних та практичних навичок аналізу поведінки споживачів. Зокрема суті поведінки споживача, чинників, що її зумовлюють, а також моделей індивідуальної споживчої поведінки; напрями розширення функцій маркетингу в дослідженні механізмів поведінки споживачів і використанні цих механізмів для досягнення мети організації, аналіз інструментів маркетингового впливу на поведінку споживача.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Поведінка споживача» є:

  • розуміння суті та особливостей поведінки споживачів;
  • засвоєння суті потреб, мотивів, мотивації, знань споживачів та їхнього впливу на формування споживчої поведінки;
  • вивчення особливостей основних етапів процесу прийняття рішення про купівлю споживачем;
  • розуміння впливу маркетингових інструментів на формування поведінки споживачів;
  • вивчення моделей індивідуальної споживчої поведінки;
  • розуміння особливостей впливу зовнішніх і внутрішніх чинників на поведінку споживачів;
  • визначення особливостей формування споживчої поведінки домогосподарств в сучасних соціально-економічних умовах;
  • ознайомлення з основними методами дослідження поведінки споживачів та можливостей їхнього використання в маркетинговій діяльності;
  • формування навичок роботи зі споживачами та управління їхньою поведінкою.

Після завершення цього курсу студент буде:

знати :

  • суть споживання як міждисциплінарної категорії;
  • різновиди потреб споживача;
  • загальні та спеціальні теорії мотивації споживача;
  • модель свідомості споживача та поведінки споживача на ринку;
  • чинники впливу на поведінку споживачів;
  • моделі прийняття споживачем рішення про покупку;
  • соціально-психологічні аспекти роботи з споживачем;
  • моделі індивідуальної споживчої поведінки;
  • маркетингові інструменти впливу на поведінку споживача;
  • права споживачів.

вміти :

  • досліджувати ринкову поведінку споживачів;
  • сегментувати ринок на основі виявлених моделей поведінки споживачів;
  • визначати структуру задоволених та незадоволених потреб споживачів;
  • розробити концепцію та інструментарії вивчення споживчих мотивацій;
  • використовувати мотивації споживачів для розробки та управління продуктовою стратегією підприємства (товарної, цінової політики, реклами тощо);
  • аналізувати переваги та недоліки різноманітних джерел отримання знань споживачем.

Рекомендована література

Основна література:

  1. Городняк І.В. Поведінка споживача: навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. 256 с.
  2. Городняк І.В. Поведінка споживача: Завдання для самостійної роботи студентів спеціальності 075 Маркетинг. Львів, 2021. 48с.
  3. Городняк І.В. Поведінка споживача: Методичні вказівки та плани семінарських занять для студентів спеціальності 075 Маркетинг. Львів, 2021. 48с.
  4. Ларіна Я.С., Рябчик А.В. Поведінка споживача: навч. посіб. Київ: Видавничий центр «Академія», 2014. 224с.
  5. Ларіна Я.С., Рябчик А.В. Поведінка споживачів: навч. посіб. Київ: Видавничий центр «Академія», 2020. 284с.
  6. Окландер М. А., Жарська І.О. Поведінка споживача: навч. посіб. Київ: «Центр учбової літератури», 2014. 208с.
  7. Практикум з маркетингу: навч. посібник / За ред. Є.Й. Майовця. Львів: Край, 2014. 244с.
  8. Прокопенко О.В., Троян М.Ю. Поведінка споживачів. Київ: ЦУЛ, 2008. 176с.
  9. Скибінський С.В. Поведінка споживачів: навч. посібник. Львів: Укоопспілка Вид-во Львівської КА, 2009. 260с.
  10. Страшинська Л. В. Поведінка споживачів: конспект лекцій. Київ: ЕКОМЕН, 2010. 101 с.
  11. Шафалюк О.К. Поведінка споживачів: курс лекцій. Київ: КНЕУ, 2003. 68с.

Додаткова література:

  1. Тенденції розвитку маркетингу в Україні: функціональний підхід: монографія / за наук. ред. проф. Є.Й. Майовця. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2016. 262с.
  2. Бабко Н.М., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Романюк І.А., Квятко Т.М. Поведінка споживача: навч. посібник. Харків: ХНТУСГ, 2020. 170с.
  3. Біленька І.Г. Культура в суспільстві споживання: постмодерністські вияви. Культура України. 2012. Вип. 37. С. 66-75.
  4. Болотіна Є. Методологія інституціонального аналізу поведінки домашніх господарств. Галицький економічний вісник. 2012. №2(35). С.123-130.
  5. Василькевич Л.О. Структура поведінки споживачів і характеристика її основних компонентів у системі економічних відносин. Економіка і регіон. 2011. №4(31). С. 187-191.
  6. Виноградова О.В. Поведінка споживачів. Практикум. Навчальний посібник. Київ:ДУТ. 2020. 78с.
  7. Городняк І., Федорончук О. Вплив товарної політики підприємств на споживчу поведінку домогосподарств в Україні. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. Одеса, 2018. Вип. 29. С. 19–22.
  8. Городняк І.В. Особливості споживання продуктів харчування домогосподарствами України. Інтелект ХХІ. Херсон. 2020. №2. С. 55-59.
  9. Городняк І.В. Особливості типології споживчої поведінки домогосподарств в сучасних соціально-економічних умовах. Problems of social and economic development of business: Collection of scientific articles. Vol. 2 Publishing house «BREEZE», Montreal, Canada, 2014. Р. 382-386.
  10. Городняк І.В. Порівняльний аналіз впливу ціни на продукти харчування на споживання домогосподарств в Україні та країнах світу. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. Одеса, 2020. Вип. 43. С. 26-30.
  11. Городняк І.В. Чинники формування споживчої поведінки домогосподарств. Глобальні та національні проблеми економіки. Електронне наукове фахове видання, 2016. №13. С. 13-16.
  12. Городняк І.В., Гнатів Ю.П. Аналіз ринку роздрібної торгівлі України. Економічний простір, 2023. №187. С. 49-54.
  13. Городняк І.В., Петровський С.В. Аналіз ринку органічної продукції в Україні. Економічний простір, 2023. №184. С. 31-35.
  14. Городняк І.В., Терендій А.Б. Споживання домогосподарств в країнах Центральної та Східної Європи. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Ужгород, 2019. Вип. 24. Ч.1. С. 106–111.
  15. Городняк І.В., Терендій А.Б. Споживча поведінка домогосподарств на продовольчому ринку України. Економічний простір. 2020. №159. С. 39-43.
  16. Закон України „Про захист прав споживачів” від 12.05.1991р. ВВР. 1991. №30. Ст. 379.
  17. Кузик О.В. Маркетинг послуг: технології та стратегії: навч. посіб. Львів: Видавництво ЛНУ ім. І.Франка, 2018. 338 с.
  18. Майовець Є., Кузик О. Маркетингові комунікації: навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2013. 192 с.
  19. Майовець Є.Й. Маркетинг: теорія та методологія: навч. посібник. Львів: Видавн. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2015. 450с.
  20. Макарова В.В., Муштай В.А. Інсайт-технологія при формуванні купівельної поведінки споживачів в умовах запровадження маркетингу відносин. Агросвіт, 2022. №1. С. 20-26.
  21. Ольховська А.Б. Поведінка споживача: методичні рекомендації до практичних занять. Харків: НФаУ, 2015. 54с.
  22. Пачковський Ю.Ф., Максименко А.О. Споживча поведінка українських домогосподарств: монографія. Львів: Видавн. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2014. 292с.
  23. Петровський М.В., Городняк І.В. Нормативно-правові засади органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції в Україні. Київський економічний науковий журнал, 2023. №3. С. 122-128.
  24. Проскурніна В.Н., Бестужева С.В., Козуб В.О. Аналітичні аспекти дослідження поведінки споживачів в умовах цифровізації економіки України. Економіка та суспільство, 2022. Вип. 36. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1149/1107
  25. Семенда Д.К., Корман І.І., Семенда О.В. Вплив менчандайзингу на поведінку споживачів. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2021. Вип. 1(28). С. 42-46.
  26. Семенда О., Корман І. Методика проведення маркетингових досліджень поведінки споживачів у віртуальному середовищі. Věda a perspektivy, 2022. №1(8). С. 60-71.
  27. Соціологія і психологія: навч. посібник / За ред. Ю.Ф. Пачковського. Київ: Каравела, 2009. 760с.

Матеріали

Робоча програма навчальної дисципліни_Поведінка споживача_075_2022

Метод_Вказівки і плани семінарcьких занять Поведінка споживача_

Метод_Завдання для самостійної роботи Поведінка споживача_

 

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус:

Завантажити силабус