Поведінка споживача (075 “Маркетинг”)
Тип: Нормативний
Кафедра: маркетингу
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 4 | Іспит |
6 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 32 | доцент Городняк І. В. | ЕКН-31с, ЕКН-32с |
6 | 32 | доцент Городняк І. В. | ЕКН-31с, ЕКН-32с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 32 | ЕКН-31с | доцент Городняк І. В. |
ЕКН-32с | доцент Городняк І. В. | ||
6 | 32 | ЕКН-31с | доцент Городняк І. В. |
ЕКН-32с | доцент Городняк І. В. |
Опис курсу
Метою вивчення нормативної навчальної дисципліни «Поведінка споживача» є набуття студентами теоретичних та практичних навичок аналізу поведінки споживачів. Зокрема суті поведінки споживача, чинників, що її зумовлюють, а також моделей індивідуальної споживчої поведінки; напрями розширення функцій маркетингу в дослідженні механізмів поведінки споживачів і використанні цих механізмів для досягнення мети організації, аналіз інструментів маркетингового впливу на поведінку споживача.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Поведінка споживача» є:
- розуміння суті та особливостей поведінки споживачів;
- засвоєння суті потреб, мотивів, мотивації, знань споживачів та їхнього впливу на формування споживчої поведінки;
- вивчення особливостей основних етапів процесу прийняття рішення про купівлю споживачем;
- розуміння впливу маркетингових інструментів на формування поведінки споживачів;
- вивчення моделей індивідуальної споживчої поведінки;
- розуміння особливостей впливу зовнішніх і внутрішніх чинників на поведінку споживачів;
- визначення особливостей формування споживчої поведінки домогосподарств в сучасних соціально-економічних умовах;
- ознайомлення з основними методами дослідження поведінки споживачів та можливостей їхнього використання в маркетинговій діяльності;
- формування навичок роботи зі споживачами та управління їхньою поведінкою.
Після завершення цього курсу студент буде:
знати :
- суть споживання як міждисциплінарної категорії;
- різновиди потреб споживача;
- загальні та спеціальні теорії мотивації споживача;
- модель свідомості споживача та поведінки споживача на ринку;
- чинники впливу на поведінку споживачів;
- моделі прийняття споживачем рішення про покупку;
- соціально-психологічні аспекти роботи з споживачем;
- моделі індивідуальної споживчої поведінки;
- маркетингові інструменти впливу на поведінку споживача;
- права споживачів.
вміти :
- досліджувати ринкову поведінку споживачів;
- сегментувати ринок на основі виявлених моделей поведінки споживачів;
- визначати структуру задоволених та незадоволених потреб споживачів;
- розробити концепцію та інструментарії вивчення споживчих мотивацій;
- використовувати мотивації споживачів для розробки та управління продуктовою стратегією підприємства (товарної, цінової політики, реклами тощо);
- аналізувати переваги та недоліки різноманітних джерел отримання знань споживачем.
Рекомендована література
Основна література:
- Городняк І.В. Поведінка споживача: навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. 256 с.
- Городняк І.В. Поведінка споживача: Завдання для самостійної роботи студентів спеціальності 075 Маркетинг. Львів, 2021. 48с.
- Городняк І.В. Поведінка споживача: Методичні вказівки та плани семінарських занять для студентів спеціальності 075 Маркетинг. Львів, 2021. 48с.
- Ларіна Я.С., Рябчик А.В. Поведінка споживача: навч. посіб. Київ: Видавничий центр «Академія», 2014. 224с.
- Ларіна Я.С., Рябчик А.В. Поведінка споживачів: навч. посіб. Київ: Видавничий центр «Академія», 2020. 284с.
- Окландер М. А., Жарська І.О. Поведінка споживача: навч. посіб. Київ: «Центр учбової літератури», 2014. 208с.
- Практикум з маркетингу: навч. посібник / За ред. Є.Й. Майовця. Львів: Край, 2014. 244с.
- Прокопенко О.В., Троян М.Ю. Поведінка споживачів. Київ: ЦУЛ, 2008. 176с.
- Скибінський С.В. Поведінка споживачів: навч. посібник. Львів: Укоопспілка Вид-во Львівської КА, 2009. 260с.
- Страшинська Л. В. Поведінка споживачів: конспект лекцій. Київ: ЕКОМЕН, 2010. 101 с.
- Шафалюк О.К. Поведінка споживачів: курс лекцій. Київ: КНЕУ, 2003. 68с.
Додаткова література:
- Тенденції розвитку маркетингу в Україні: функціональний підхід: монографія / за наук. ред. проф. Є.Й. Майовця. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2016. 262с.
- Бабко Н.М., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Романюк І.А., Квятко Т.М. Поведінка споживача: навч. посібник. Харків: ХНТУСГ, 2020. 170с.
- Біленька І.Г. Культура в суспільстві споживання: постмодерністські вияви. Культура України. 2012. Вип. 37. С. 66-75.
- Болотіна Є. Методологія інституціонального аналізу поведінки домашніх господарств. Галицький економічний вісник. 2012. №2(35). С.123-130.
- Василькевич Л.О. Структура поведінки споживачів і характеристика її основних компонентів у системі економічних відносин. Економіка і регіон. 2011. №4(31). С. 187-191.
- Виноградова О.В. Поведінка споживачів. Практикум. Навчальний посібник. Київ:ДУТ. 2020. 78с.
- Городняк І., Федорончук О. Вплив товарної політики підприємств на споживчу поведінку домогосподарств в Україні. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. Одеса, 2018. Вип. 29. С. 19–22.
- Городняк І.В. Особливості споживання продуктів харчування домогосподарствами України. Інтелект ХХІ. Херсон. 2020. №2. С. 55-59.
- Городняк І.В. Особливості типології споживчої поведінки домогосподарств в сучасних соціально-економічних умовах. Problems of social and economic development of business: Collection of scientific articles. Vol. 2 Publishing house «BREEZE», Montreal, Canada, 2014. Р. 382-386.
- Городняк І.В. Порівняльний аналіз впливу ціни на продукти харчування на споживання домогосподарств в Україні та країнах світу. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. Одеса, 2020. Вип. 43. С. 26-30.
- Городняк І.В. Чинники формування споживчої поведінки домогосподарств. Глобальні та національні проблеми економіки. Електронне наукове фахове видання, 2016. №13. С. 13-16.
- Городняк І.В., Гнатів Ю.П. Аналіз ринку роздрібної торгівлі України. Економічний простір, 2023. №187. С. 49-54.
- Городняк І.В., Петровський С.В. Аналіз ринку органічної продукції в Україні. Економічний простір, 2023. №184. С. 31-35.
- Городняк І.В., Терендій А.Б. Споживання домогосподарств в країнах Центральної та Східної Європи. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Ужгород, 2019. Вип. 24. Ч.1. С. 106–111.
- Городняк І.В., Терендій А.Б. Споживча поведінка домогосподарств на продовольчому ринку України. Економічний простір. 2020. №159. С. 39-43.
- Закон України „Про захист прав споживачів” від 12.05.1991р. ВВР. 1991. №30. Ст. 379.
- Кузик О.В. Маркетинг послуг: технології та стратегії: навч. посіб. Львів: Видавництво ЛНУ ім. І.Франка, 2018. 338 с.
- Майовець Є., Кузик О. Маркетингові комунікації: навч. посібник. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2013. 192 с.
- Майовець Є.Й. Маркетинг: теорія та методологія: навч. посібник. Львів: Видавн. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2015. 450с.
- Макарова В.В., Муштай В.А. Інсайт-технологія при формуванні купівельної поведінки споживачів в умовах запровадження маркетингу відносин. Агросвіт, 2022. №1. С. 20-26.
- Ольховська А.Б. Поведінка споживача: методичні рекомендації до практичних занять. Харків: НФаУ, 2015. 54с.
- Пачковський Ю.Ф., Максименко А.О. Споживча поведінка українських домогосподарств: монографія. Львів: Видавн. центр ЛНУ ім. І. Франка, 2014. 292с.
- Петровський М.В., Городняк І.В. Нормативно-правові засади органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції в Україні. Київський економічний науковий журнал, 2023. №3. С. 122-128.
- Проскурніна В.Н., Бестужева С.В., Козуб В.О. Аналітичні аспекти дослідження поведінки споживачів в умовах цифровізації економіки України. Економіка та суспільство, 2022. Вип. 36. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1149/1107
- Семенда Д.К., Корман І.І., Семенда О.В. Вплив менчандайзингу на поведінку споживачів. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2021. Вип. 1(28). С. 42-46.
- Семенда О., Корман І. Методика проведення маркетингових досліджень поведінки споживачів у віртуальному середовищі. Věda a perspektivy, 2022. №1(8). С. 60-71.
- Соціологія і психологія: навч. посібник / За ред. Ю.Ф. Пачковського. Київ: Каравела, 2009. 760с.
Матеріали
Робоча програма навчальної дисципліни_Поведінка споживача_075_2022
Метод_Вказівки і плани семінарcьких занять Поведінка споживача_
Метод_Завдання для самостійної роботи Поведінка споживача_