Виробнича практика (ОП “Маркетинг”, освітній рівень – другий (магістерський), спец. 075 “Маркетинг”, заочна форма)

Тип: Нормативний

Кафедра: маркетингу

Опис курсу

Мета освітнього компонента «Виробнича практика» – закріплення і поглиблення теоретичних знань, які здобувачі вищої освіти отримали у процесі вивчення циклів загальної, професійної та практичної підготовки, їх застосування в умовах практичної діяльності на виробництві, формування практичних умінь і навичок фахівця з маркетингу в організації, адаптація до середовища всередині організації для полегшення переходу зі сфери навчання у сферу трудової діяльності, набуття досвіду професійної інноваційної діяльності, лідерських, організаторських умінь під час участі у процесі маркетингової діяльності сучасних підприємств та організацій, створення ситуацій успіху та позитивної динаміки у маркетингових процесах на базі практики.

Предметом освітнього компонента «Виробнича практика» є практичні аспекти реалізації маркетингової діяльності організацій з урахуванням специфіки галузі і типу і стратегії організації.

Завдання освітнього компонента «Виробнича практика»:

  • уведення здобувача вищої освіти в середовище діяльності організації для закріплення, поглиблення теоретичних знань, отриманих під час теоретичного навчання, їх застосування в умовах практичної діяльності на робочому місці на виробництві та здобуття нових знань про практичні аспекти функціонування економічного суб’єкта;
  • формування і розвиток практичних умінь і навичок фахівця з маркетингу в організації;
  • адаптування здобувача вищої освіти до середовища всередині організації для полегшення майбутнього переходу зі сфери навчання у сферу трудової діяльності;
  • створення можливостей для набуття здобувачем вищої освіти досвіду професійної інноваційної діяльності, лідерських, організаторських умінь під час участі у процесі маркетингової діяльності сучасних підприємств та організацій, створення ситуацій успіху та позитивної динаміки у маркетингових процесах на базі практики, сприяння формуванню в здобувача вищої освіти бачення власної кар’єри, його мотивування до подальшого опанування спеціальності.

 

Під час виробничої практики здобувач вищої освіти повинен:

  • навчитися використовувати теоретичні знання про методи та прийоми маркетингу для виконання практичних завдань маркетингової діяльності в організації;
  • посилити навички самостійного збирання економічних фактів і даних та їх наукового узагальнення й дослідження, обґрунтування на його основі теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо розв’язання певних актуальних маркетингових проблем;
  • навчитися аналізувати й будувати політику маркетингу-мікс підприємств та організацій;
  • оволодіти методами маркетингової діяльності підприємства: ознайомлення із здійсненням товарної, цінової політики, організацією просування товарів (послуг), плануванням маркетингу та його контролем;
  • ознайомитися з альтернативними способами вирішення маркетингових проблем в реальному секторі національної економіки;
  • ознайомитись з призначенням, функціями, виробничою і управлінською структурами підприємства;
  • розвинути навички по проведенню маркетингових досліджень у підприємницькій діяльності;
  • зібрати інформацію та необхідні матеріали для написання і оформлення звіту про виробничу практику;
  • зібрати, систематизувати та узагальнити інформацію для її подальшого використання при виконанні кваліфікаційної роботи магістра;
  • розробити рекомендації по вдосконаленню маркетингової діяльності підприємства чи організації.

 

У результаті проходження виробничої практики студенти набувають:

  • загальні компетентності (ЗК), передбачені освітньою програмою:
ЗК3 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК4 Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК5 Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК6 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • спеціальні (фахові) компетентності (СК), передбачені освітньою програмою:
СК1 Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу.
СК5 Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування.

 

У результаті проходження виробничої практики студенти мають:

знати:

  • організаційну та виробничу структуру підприємства (організації) і його функціональних підрозділів, основні види діяльності, основні показники діяльності, вимоги до охорони праці та техніки безпеки на базі практики;
  • законодавчі та нормативні акти, які регламентують маркетингову діяльність підприємства (організації), форми звітності;
  • цілі та завдання відділу маркетингу та комерційних підрозділів, взаємозв’язки маркетингової служби з іншими підрозділами підприємства (організації);
  • маркетингову стратегію підприємства (організації) та систему планування його діяльності;
  • особливості прийняття маркетингових рішень та їх вплив на діяльність підприємства (організації);
  • підходи до організації маркетингової діяльності на цільовому ринку;
  • механізми побудови й реалізації складових комплексу маркетингу;
  • методику проведення аналізу маркетингової діяльності підприємства (організації);

уміти:

  • аналізувати маркетингове середовище підприємства (організації), проводити аналіз конкурентного середовища та ринкових позицій конкурентів;
  • користуватися відповідними нормативно-правовими актами та внутрішніми документами підприємства (організації);
  • виявляти потребу в проведенні маркетингових досліджень, визначати головні цілі досліджень, джерела інформації і методи її збору, проводити дослідження, аналізувати отриману інформацію, складати відповідні висновки, рекомендації і прогнози;
  • розробляти стратегічні рішення щодо кожного з елементів комплексу маркетингу та маркетингові заходи з урахуванням взаємодії елементів комплексу маркетингу;
  • прогнозувати поведінку споживачів залежно від чинників мікро- та макросередовища, здійснювати сегментацію ринків, обирати цільові сегменти, розробляти заходи щодо диференціювання та позиціювання товарів;
  • аналізувати товарну політику підприємства (організації) з погляду майбутніх продажів, розвитку маркетингової діяльності;
  • визначати ефективні складові політики розповсюдження товарів та послуг на ринку;
  • обирати ефективні інструменти маркетингових комунікацій з метою просування виробника та його товарів на ринку;
  • розробляти найбільш доцільну цінову політику залежно від ситуації на ринку;
  • застосовувати математичні методи у процесі вирішення професійних завдань, аналізу трендів розвитку ринків і позиції компанії на них;
  • застосовувати знання сучасних інформаційних технологій у професійній маркетинговій діяльності;
  • складати письмовий звіт, обґрунтовувати власні висновки й презентувати їх.

 

Програмні результати навчання:

ПРН1 Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу.
ПРН2 Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта.
ПРН3 Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності.
ПРН5 Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами.
ПРН6 Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними.
ПРН8 Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішенні колективних задач, веденні переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу.
ПРН15 Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення.

Матеріали

Кузик О.В. Методичні рекомендації

Робоча програма Виробнича практика 2022-2023

Силабус: Силабус Виробнича практика 2022-2023

Завантажити силабус