Виробнича практика (ОП “Маркетинг”, освітній рівень – другий (магістерський), спец. 075 “Маркетинг”, заочна форма)
Тип: Нормативний
Кафедра: маркетингу
Опис курсу
Мета освітнього компонента «Виробнича практика» – закріплення і поглиблення теоретичних знань, які здобувачі вищої освіти отримали у процесі вивчення циклів загальної, професійної та практичної підготовки, їх застосування в умовах практичної діяльності на виробництві, формування практичних умінь і навичок фахівця з маркетингу в організації, адаптація до середовища всередині організації для полегшення переходу зі сфери навчання у сферу трудової діяльності, набуття досвіду професійної інноваційної діяльності, лідерських, організаторських умінь під час участі у процесі маркетингової діяльності сучасних підприємств та організацій, створення ситуацій успіху та позитивної динаміки у маркетингових процесах на базі практики.
Предметом освітнього компонента «Виробнича практика» є практичні аспекти реалізації маркетингової діяльності організацій з урахуванням специфіки галузі і типу і стратегії організації.
Завдання освітнього компонента «Виробнича практика»:
- уведення здобувача вищої освіти в середовище діяльності організації для закріплення, поглиблення теоретичних знань, отриманих під час теоретичного навчання, їх застосування в умовах практичної діяльності на робочому місці на виробництві та здобуття нових знань про практичні аспекти функціонування економічного суб’єкта;
- формування і розвиток практичних умінь і навичок фахівця з маркетингу в організації;
- адаптування здобувача вищої освіти до середовища всередині організації для полегшення майбутнього переходу зі сфери навчання у сферу трудової діяльності;
- створення можливостей для набуття здобувачем вищої освіти досвіду професійної інноваційної діяльності, лідерських, організаторських умінь під час участі у процесі маркетингової діяльності сучасних підприємств та організацій, створення ситуацій успіху та позитивної динаміки у маркетингових процесах на базі практики, сприяння формуванню в здобувача вищої освіти бачення власної кар’єри, його мотивування до подальшого опанування спеціальності.
Під час виробничої практики здобувач вищої освіти повинен:
- навчитися використовувати теоретичні знання про методи та прийоми маркетингу для виконання практичних завдань маркетингової діяльності в організації;
- посилити навички самостійного збирання економічних фактів і даних та їх наукового узагальнення й дослідження, обґрунтування на його основі теоретичних положень та практичних рекомендацій щодо розв’язання певних актуальних маркетингових проблем;
- навчитися аналізувати й будувати політику маркетингу-мікс підприємств та організацій;
- оволодіти методами маркетингової діяльності підприємства: ознайомлення із здійсненням товарної, цінової політики, організацією просування товарів (послуг), плануванням маркетингу та його контролем;
- ознайомитися з альтернативними способами вирішення маркетингових проблем в реальному секторі національної економіки;
- ознайомитись з призначенням, функціями, виробничою і управлінською структурами підприємства;
- розвинути навички по проведенню маркетингових досліджень у підприємницькій діяльності;
- зібрати інформацію та необхідні матеріали для написання і оформлення звіту про виробничу практику;
- зібрати, систематизувати та узагальнити інформацію для її подальшого використання при виконанні кваліфікаційної роботи магістра;
- розробити рекомендації по вдосконаленню маркетингової діяльності підприємства чи організації.
У результаті проходження виробничої практики студенти набувають:
- загальні компетентності (ЗК), передбачені освітньою програмою:
ЗК3 | Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. |
ЗК4 | Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. |
ЗК5 | Навички міжособистісної взаємодії. |
ЗК6 | Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. |
- спеціальні (фахові) компетентності (СК), передбачені освітньою програмою:
СК1 | Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу. |
СК5 | Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. |
У результаті проходження виробничої практики студенти мають:
знати:
- організаційну та виробничу структуру підприємства (організації) і його функціональних підрозділів, основні види діяльності, основні показники діяльності, вимоги до охорони праці та техніки безпеки на базі практики;
- законодавчі та нормативні акти, які регламентують маркетингову діяльність підприємства (організації), форми звітності;
- цілі та завдання відділу маркетингу та комерційних підрозділів, взаємозв’язки маркетингової служби з іншими підрозділами підприємства (організації);
- маркетингову стратегію підприємства (організації) та систему планування його діяльності;
- особливості прийняття маркетингових рішень та їх вплив на діяльність підприємства (організації);
- підходи до організації маркетингової діяльності на цільовому ринку;
- механізми побудови й реалізації складових комплексу маркетингу;
- методику проведення аналізу маркетингової діяльності підприємства (організації);
уміти:
- аналізувати маркетингове середовище підприємства (організації), проводити аналіз конкурентного середовища та ринкових позицій конкурентів;
- користуватися відповідними нормативно-правовими актами та внутрішніми документами підприємства (організації);
- виявляти потребу в проведенні маркетингових досліджень, визначати головні цілі досліджень, джерела інформації і методи її збору, проводити дослідження, аналізувати отриману інформацію, складати відповідні висновки, рекомендації і прогнози;
- розробляти стратегічні рішення щодо кожного з елементів комплексу маркетингу та маркетингові заходи з урахуванням взаємодії елементів комплексу маркетингу;
- прогнозувати поведінку споживачів залежно від чинників мікро- та макросередовища, здійснювати сегментацію ринків, обирати цільові сегменти, розробляти заходи щодо диференціювання та позиціювання товарів;
- аналізувати товарну політику підприємства (організації) з погляду майбутніх продажів, розвитку маркетингової діяльності;
- визначати ефективні складові політики розповсюдження товарів та послуг на ринку;
- обирати ефективні інструменти маркетингових комунікацій з метою просування виробника та його товарів на ринку;
- розробляти найбільш доцільну цінову політику залежно від ситуації на ринку;
- застосовувати математичні методи у процесі вирішення професійних завдань, аналізу трендів розвитку ринків і позиції компанії на них;
- застосовувати знання сучасних інформаційних технологій у професійній маркетинговій діяльності;
- складати письмовий звіт, обґрунтовувати власні висновки й презентувати їх.
Програмні результати навчання:
ПРН1 | Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. |
ПРН2 | Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. |
ПРН3 | Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності. |
ПРН5 | Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами. |
ПРН6 | Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними. |
ПРН8 | Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішенні колективних задач, веденні переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу. |
ПРН15 | Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. |