Маркетинг, натхненний мистецтвом

12.11.2023 | 17:27

Студентка групи ЕКН-22с Собченко Анна взяла участь у міжнародному молодіжному обміні в рамках європейської програми Erasmus+ (Erasmus + Youth Exchange Project, № 2023-1-RO01-KA152-YOU-000132841). Координатором проєкту під назвою «I can as well!» («Я також можу!») є Університет медицини та фармації імені Віктора Бабеша, Тімішоар, Румунія. Захід проводився у селі Бребу, Румунія, з 02 по 11 жовтня 2023 року.

Молодіжний проєкт об’єднав учасників з Греції, Болгарії, Іспанії, Чехії, Румунії та України з важливою метою – пошуку шляхів подолання невпевненості в собі за допомогою театральних практик.

Для Анни це перший досвід участі в міжнародних заходах, і вона вирішила поділитись своїми враженнями:

«Я завжди намагалась використовувати всі можливості, що дає мені життя, задля свого особистого та професійного розвитку. Цю програму я знайшла самостійно завдяки платформі NGO «Non-Formal Education for Youth», яка пропонує короткострокові молодіжні обміни та тренінги для українців на різну тематику. Я впевнена, що тут кожен зможе знайти щось для себе.

 Я знала, що участь у таких програмах обміну  − це завжди безцінний досвід, чудові знайомства та місце для розвитку. Але я не очікувала, що саме ця подорож змусить мене поглянути на сферу маркетингу під іншим кутом та зрозуміти значний вплив мистецтва не тільки на моє повсякденне життя, а й на мій професійний розвиток.

 Однією з найбільш переваг програм даного типу є міжкультурне середовище, яке значно сприяє покращенню навичок спілкування англійською, що важливо і мені як маркетологу, й будь-якій іншій сучасній людині.

 Але окрім цього, практично цінним для мене стало і вивчення різноманітних театральних практик. Саме вони відкрили мені очі на інноваційні способи розповіді історій. Я зрозуміла, що маркетинг − це не лише про продукти, це про створення переконливих історій, які резонують з аудиторією. Силу сторітелінгу може яскраво описати один випадок, коли в 2009 рокі журналіст Роб Волкер закупив в інтернеті 200 речей вартістю до 1 долара кожна. Він попросив 200 письменників створити опис, історію до кожного предмету. В результаті Робу вдалося продати всі ці речі за 8 тисяч доларів, хоча на їх купівлю він потратив всього лише 129 доларів.

 Цю історію та багато інших мені також довелось почути на зустрічі в Румунії, і вона беззаперечно показала велике значення історії та імпровізацій для маркетингу. Ми кожного дня відточували ці навички у різних форматах.

Наприклад, одного разу нам потрібно було підготувати для випадково обраного продукту elevator pitch  − розповідь довжиною 30 секунд про концепцію продукту. Іншого разу ми мали змогу взяти участь у змодельованих оксфордських дебатах, де дискутували на тему переваг та недоліків вільного ринку. І всі ці заняття справді неабияк розвивали моє креативне мислення, вміння виступати на публіці та презентувати продукт так, щоб за 15 секунд в людини виникло бажання його купити.

 Загалом кожне із занять проєкту було не тільки корисним з точки зору нових знань та компетентностей, а й допомагало працювати над подоланням внутрішніх бар’єрів та зміцнювало мою впевненість. Це справді важливо, адже у світі маркетингу впевненість подібна до валюти − вона допомагає у налагодженні зв’язків, презентації ідей, укладанні угод тощо.

 Підсумовуючи, я з впевненістю можу сказати, що проєкт «I can as well» − це те місце, де я як студент-маркетолог змогла отримати безцінні навички та знання, необхідні для динамічної сфери маркетингу сьогодення».

Зауважимо, що сучасні маркетингові практики потребують неабиякої креативності від маркетологів. Здатність генерувати ідеї потрібно розвивати так само, як і когнітивні чи практичні уміння, і з цією метою в курсі маркетингу студенти виконують завдання «Маркетинг, натхненний мистецтвом». Вони відвідують художні виставки, концерти, презентації, інші мистецькі заходи, де знаходять нові ідеї та рішення для втілення в практику маркетингу під впливом пережитих вражень і емоцій.

Підготували

ст. гр. ЕКН-22с Собченко Анна,

доцент кафедри маркетингу Врублевська Олена