Міжнародна діяльність кафедри маркетингу. Закордонне наукове стажування доцента кафедри маркетингу Врублевської О.В.

04.04.2023 | 16:05

Доцент кафедри маркетингу Врублевська О.В. пройшла двомісячне наукове стажування як Visiting Professor на кафедрі бізнес-економіки і права (Department of Business Economics and Law Di.SEA.DE) в Міланському університеті «Бікокка», Мілан (Італія). Стажування здійснювалося за Програмою запрошених вчених Міланського університету «Бікокка», що реалізується в рамках ініціативи «Бікокка за мир», в період з 21 січня 2023 р. по 19 березня 2023 р.

На конкурс, оголошений Міланським університетом «Бікокка», було запропоновано десять стипендій для науковців з України, але право стажуватися здобули лише шість представників закладів вищої освіти України, напрямки досліджень яких найкраще відповідають тим, що реалізуються в італійському університеті. Відбір кандидатів здійснювали вчені ради відповідних кафедр з урахуванням запропонованих кандидатами програм стажування.

Кафедра бізнес-економіки і права, що налічує близько 80 викладачів і дослідників, поряд з кафедрою економіки, менеджменту і статистики, а також кафедрою статистики та кількісних методів входить до Школи економіки і статистики. Школи в Міланському університету «Бікокка» функціонують як сполучна ланка між кафедрами, вони здебільшого забезпечують координацію освітнього процесу.

Програма наукового стажування доц. Врублевської О.В. передбачала проведення наукових досліджень і викладацьку діяльність в галузі соціально-етичного маркетингу з використанням англійської мови як мови викладання і комунікації, а також участь в різноманітних заходах.

На початку періоду стажування доц. Врублевська О.В. взяла участь у засіданні Вченої Ради кафедри бізнес-економіки і права Міланського університету «Бікокка», на якому виступила з презентацією Львівського національного університету імені Івана Франка та напрямку своїх досліджень. Вчена Ради кафедри бізнес-економіки і права затвердила план наукового стажування доц. Врублевської О.В.

Наукові дослідження здійснювалися за напрямом «Environmental goods and services: developments of the concept, the economic sector, and the markets». Завдяки доступу до повнотекстових публікацій, який надає бібліотека Міланського університету «Бікокка», було зібрано матеріали і підготовлено статтю англійською мовою. За результатами проведених досліджень було також підготовлено доповідь на тему «Зелений курс ЄС: інновації політики в сфері регулювання екологічності продукції», яку презентовано онлайн 09.03.2023 на конференції «Фактори геополітики та меблевий бізнес» в рамках головної меблевої виставки України ‒ Міжнародного меблевого форуму KIFF 2023 для 80 учасників, що зібралися в Києві. Співорганізатором форуму є ТОВ «Група компаній «Трейдекс» ‒ партнер кафедри маркетингу Львівського національного університету імені Івана Франка, з яким укладено договір про співпрацю.

Під час стажування було розроблено і проведено заняття зі студентами Міланського університету «Бікокка» в обсязі 11 аудиторних годин, зокрема, лекції і семінарські заняття для студентів магістерської освітньої програми «Marketing Management» у рамках вивчення дисципліни «Marketing Management» та для студентів магістерської освітньої програми «Business and Law» в рамках дисципліни «Brand Strategy», а також науковий семінар на тему «Розуміння суспільно-орієнтованого маркетингу» для аспірантів першого і другого року навчання освітньої програми «Бізнес для суспільства». Варто відзначити те, що розвиток досліджень і освітніх програм, орієнтованих на досягнення цілей суспільства в соціальній та екологічній сферах поряд із бізнесовими, є особливістю Міланського університету «Бікокка». Для всіх занять було розроблено навчальні матеріали, які надано студентам. Окрім того, проведено консультацію для здобувача освітнього ступеня бакалавра щодо виконання випускової кваліфікаційної роботи.

Програма наукового стажування передбачала також участь доц. Врублевської О. В. у різноманітних заходах відповідно до тематики досліджень, що проводилися іншими організаціями. Така діяльність заохочується в Міланському університету «Бікокка» як форма професійного розвитку науковця. Зокрема, низка відвіданих онлайн-заходів була присвячена інноваціям політики ЄС в галузі сталого виробництва і споживання ‒ покращенню можливостей для споживачів, їх інформуванню і захисту від недоброчесних практик, регулюванню в сфері упаковки товарів та відходів упаковки задля розбудови циркулярної економіки, екологічному сліду споживання та оцінці екологічного впливу моделей споживання в ЄС, розвитку корпоративної нефінансової звітності з питань сталого розвитку і заходам належної обачності.

Стажування було насиченим зустрічами, подіями і активною роботою, сприяло встановленню нових професійних контактів і обговоренню перспектив співпраці, розвитку вибіркової дисципліни «Соціально-етичний маркетинг», що пропонується студентам третього курсу бакалаврської освітньої програми «Маркетинг», на основі проведених досліджень та підготовці її до викладання англійською мовою. Воно пройшло в доброзичливій атмосфері професійного

обміну, створеній командою маркетологів у складі кафедри бізнес-економіки і права на чолі з професором Angelo Di Gregorio, Президентом Італійського товариства маркетингу, та доцентом Alice Mazzucchelli та іншими колегами в Міланському університеті «Бікокка». Вдячні Міланському університету «Бікокка» за підтримку, що дозволяє українським науково-педагогічним працівникам розвивати свою професійну діяльність під час війни.