Бренд-менеджмент

Тип: На вибір студента

Кафедра: маркетингу

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
616доцент Гнилякевич-Проць І. З.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
616доцент Гнилякевич-Проць І. З.
6

Опис курсу

Курс орієнтовано на вивчення методологічних засад бренд-менеджменту, основних концепцій управління торговою маркою і  брендом та можливостей їх застосування на практиці. З’ясовуються принципами брендингу; архітектура і портфель брендів; особливості планування розвитку торгівельної марки та бренду. Важливим у контексті вивчення курсу є розуміння механізмів бренд-менеджменту та мотивацій споживчої поведінки на різних типах ринків. Пропонується застосування вузькоспеціалізованих прийомів бренд-менеджменту придатних для окремих ринків в сучасних умовах.

Метою вивчення дисципліни «Бренд-менеджмент» є формування знань щодо базових категорій бренд-менеджменту та управління торговою маркою i брендом, методологічних аспектів організації бренд-менеджменту на підприємстві в сучасних ринкових умовах.

Завдання: Основними завданнями вивчення дисципліни «Бренд-менеджмент» є:

  • ознайомлення студентів з відповідними поняттями, категоріями, системами і алгоритмами бренд-менеджменту та сучасними тенденціями у цій галузі знань;
  • опанування методологічного апарату побудови архітектури і портфеля брендів;
  • планування розвитку торгівельної марки;
  • набуття практичних навиків творчого пошуку розвитку брендів та використання інструментів управління брендом.
  • В результаті вивчення даного курсу студент буде:знати:
    • основні поняття «бренд», «бренд-менеджмент», «торгова марка», «торговий знак» та принципові відмінності між ними;
    • основні типи бренд-менеджменту;
    • структуру бренду та етапи його формування;
    • моделі розвитку бренду;
    • заходи, що можуть бути використані задля регулювання портфеля брендів;
    • заходи щодо кожного з етапів планування розвитку торгової марки;
    • принципи та показники оцінки ефективності бренд-менеджменту компанії;
    • основні засоби маркетингових комунікацій в бренд-менеджменті;
    • засади формування та розвитку внутрішньофірмового бренд-менеджменту.

    розуміти:

    • особливості застосовувати на практиці методів дослідження брендів, брендингу, та їх вплив на успіх продукту, методи аналізу бізнес-комунікацій у сфері бізнесу;
    • процес та елементи побудови моделей створення брендів та оцінки їх потенціалу;
    • типові схеми написання брендів у каналах товарообігу;
    • концептуальні і методологічні основи про створення сильних брендів;
    • механізм аналітичної, креативної та інноваційної діяльності при проектуванні, просуванні і капіталізації брендів;
    • механізм управління брендингом в комерційній та некомерційній сфері;
    • споживчі пріоритети різних груп споживачів
    • формування системи знань і навичок з управління брендом на етапах створення, зростання, зрілості і кризи.

    вміти:

    • аналізувати бренд та брендінг за допомогою категорій, понять,термінів соціології та комунікативістики;
    • застосовувати на практиці раціональні стратегії та тактики управління брендом;
    • аналізувати бренд через призму формування лояльності та довіри ;
    • аналізувати індивідуальність бренду,сегментування та позиціювання бренду;
    • планувати, організовувати та проводити різні комунікативні компанії по побудові бренду;
    • оцінювати розвиток бренду у просторі та часі;
    • приймати раціональні рішення в галузі управління брендом, враховуючи національні особливості та використовуючи світовий досвід;
    • приймати рішення щодо побудови системи власних брендів підприємства в галузі управління брендом, враховуючи національні особливості та використовуючи світовий досвід;
    • сформувати систему бренд-орієнтованих інтегрованих маркетингових комунікацій;
    • розробити та впровадити систему внутрішнього бренд-менеджменту.

Рекомендована література

  1. Аліна Вілер. Ідентичність бренду. Базові рекомендації щодо створення фірмового стилю. Київ.: КМ-БУКС, 2020. 336 с.
  2. Байрон Шарп. Як зростають бренди. Чого не знають маркетологи. Київ.: Наш формат, 2019. 240 с.
  3. Брендинг: Конспект лекцій / укладачі: С.М. Махнуша, С. М. Фролов. – Суми: Сумський державний університет, 2012. – 210 с.
  1. Броско Ю. Brand Legend. 7 ефективних моделей для опису бренду. Робочий блокнот. Київ.: Видавництво книг Юлія Броско, 2019. 120 с.
  2. Брюс Теркел. Усе про них. Розвивайте свій бізнес, фокусуючись на інших. Харків.: Моноліт-Bizz, 2018. 360 с.
  3. Гевко О. Етапи розроблення стратегії брендингу / О. Гевко // Галицький економічний вісник. — 2011. — № 1 (30). — С. 185—197.
  4. Ґреґґ Вітт, Дерек Берд. Покоління Z. Як бренди формують довіру. Харків.: Vivat , 2021. 304 с.
  5. Деніел Роулс. Цифровий брендинг. Харків.: Фабула, 2020. 256 с.
  6. Дональд Міллер. Створи StoryBrand. Розкажи історію бренду, і тебе почують. Харків.: Vivat , 2022. 240 с.
  7. Деркач О.Г. Методичні підходи до формування бренд-орієнтованої системи управління підприємством / Деркач О.Г., Кузьміна А.О. // Проблеми системного підходу в економіці. Випуск № 5(79), 2020.
  8. Дуглас Ван Прает. Несвідомий брендинг: як нейробіологія може посилити (та надихнути) маркетинг. Харків.: Фабула, 2020. 304 с.
  9. Енді Мілліган, Саймон Бейлі. Міфи про брендинг. Харків.: Фабула, 2020. 256 с.
  10. Забарна Е.М. Позиціонування бренду як чинника інновативності торгівельної марки / Е.М. Забарна [Елек# тронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.con# fcontact.com /2007nov /zabarna.htm
  11. Ідріс Муті. Брендинг за 60 хвилин. Харків.: Фабула, 2019. 256 с.
  12. Коноваленко В. Інтелектуальна власність в рекламі, фірмовому стилі підприємства і дизайні продукту (упаковки). Практичний посібник для авторів, рекламістів, рекламодавців. Тернопіль.: Навчальна книга – Богдан, 2011. 400 с.
  13. Луїс Педроса. Гнучкі бренди. Ловіть клієнтів, стимулюйте зростання та вирізняйтеся на ринку. Київ.: Yakaboo Publishing. 2021. 272с.
  14. Мельник І.В. Бренд, брендинг, торгова марка як ключові терміни реклами / І.В. Мельник // Наукові записки Інституту журналістики. — Том 39. — 2012. — С. 175—179.
  15. Мороз О. В. Теорія сучасного брендингу: монографія / О. В. Мороз, О. В. Пашенко. — Вінниця : УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2003. — 104 с. http://lib.sumdu.edu.ua/library/DocDownloadForm?docid=52688
  16. Поліщук Т.В. Перспективні напрямки розробки успішних брендів в Україні / Т.В. Поліщук // Актуальні проблеми економіки. — № 7 (97). — 2012. — С. 129— 137.
  17. Філановський О. Гра в бренди. Як збільшити шанси вашого бізнесу на успіх. Київ.: Наш формат, 2019. 176 с.
  18. Чайковський Д. Brandhero: залишити свій слід. Київ.: Агенція IPIO, 2020. 240 с.
  19. Хамініч С. Ю. Характерні особливості брендингу на споживчому ринку України / С. Ю. Хамініч [Елект# ронний ресурс]. — Режим доступу: nbuv.gov.ua/portal/ Soc_Gum /Dtr_ep/2010_2/files/EC210_47.pdf
  20. Юрґен Саленбахер. Креативний особистий брендинг. Харків.: Фабула, 2019. 224 с.

Силабус:

Завантажити силабус