Бренд-менеджмент
Тип: На вибір студента
Кафедра: маркетингу
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 16 | доцент Гнилякевич-Проць І. З. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 16 | доцент Гнилякевич-Проць І. З. | |
6 |
Опис курсу
Курс орієнтовано на вивчення методологічних засад бренд-менеджменту, основних концепцій управління торговою маркою і брендом та можливостей їх застосування на практиці. З’ясовуються принципами брендингу; архітектура і портфель брендів; особливості планування розвитку торгівельної марки та бренду. Важливим у контексті вивчення курсу є розуміння механізмів бренд-менеджменту та мотивацій споживчої поведінки на різних типах ринків. Пропонується застосування вузькоспеціалізованих прийомів бренд-менеджменту придатних для окремих ринків в сучасних умовах.
Метою вивчення дисципліни «Бренд-менеджмент» є формування знань щодо базових категорій бренд-менеджменту та управління торговою маркою i брендом, методологічних аспектів організації бренд-менеджменту на підприємстві в сучасних ринкових умовах.
Завдання: Основними завданнями вивчення дисципліни «Бренд-менеджмент» є:
- ознайомлення студентів з відповідними поняттями, категоріями, системами і алгоритмами бренд-менеджменту та сучасними тенденціями у цій галузі знань;
- опанування методологічного апарату побудови архітектури і портфеля брендів;
- планування розвитку торгівельної марки;
- набуття практичних навиків творчого пошуку розвитку брендів та використання інструментів управління брендом.
- В результаті вивчення даного курсу студент буде:знати:
- основні поняття «бренд», «бренд-менеджмент», «торгова марка», «торговий знак» та принципові відмінності між ними;
- основні типи бренд-менеджменту;
- структуру бренду та етапи його формування;
- моделі розвитку бренду;
- заходи, що можуть бути використані задля регулювання портфеля брендів;
- заходи щодо кожного з етапів планування розвитку торгової марки;
- принципи та показники оцінки ефективності бренд-менеджменту компанії;
- основні засоби маркетингових комунікацій в бренд-менеджменті;
- засади формування та розвитку внутрішньофірмового бренд-менеджменту.
розуміти:
- особливості застосовувати на практиці методів дослідження брендів, брендингу, та їх вплив на успіх продукту, методи аналізу бізнес-комунікацій у сфері бізнесу;
- процес та елементи побудови моделей створення брендів та оцінки їх потенціалу;
- типові схеми написання брендів у каналах товарообігу;
- концептуальні і методологічні основи про створення сильних брендів;
- механізм аналітичної, креативної та інноваційної діяльності при проектуванні, просуванні і капіталізації брендів;
- механізм управління брендингом в комерційній та некомерційній сфері;
- споживчі пріоритети різних груп споживачів
- формування системи знань і навичок з управління брендом на етапах створення, зростання, зрілості і кризи.
вміти:
- аналізувати бренд та брендінг за допомогою категорій, понять,термінів соціології та комунікативістики;
- застосовувати на практиці раціональні стратегії та тактики управління брендом;
- аналізувати бренд через призму формування лояльності та довіри ;
- аналізувати індивідуальність бренду,сегментування та позиціювання бренду;
- планувати, організовувати та проводити різні комунікативні компанії по побудові бренду;
- оцінювати розвиток бренду у просторі та часі;
- приймати раціональні рішення в галузі управління брендом, враховуючи національні особливості та використовуючи світовий досвід;
- приймати рішення щодо побудови системи власних брендів підприємства в галузі управління брендом, враховуючи національні особливості та використовуючи світовий досвід;
- сформувати систему бренд-орієнтованих інтегрованих маркетингових комунікацій;
- розробити та впровадити систему внутрішнього бренд-менеджменту.
Рекомендована література
- Аліна Вілер. Ідентичність бренду. Базові рекомендації щодо створення фірмового стилю. Київ.: КМ-БУКС, 2020. 336 с.
- Байрон Шарп. Як зростають бренди. Чого не знають маркетологи. Київ.: Наш формат, 2019. 240 с.
- Брендинг: Конспект лекцій / укладачі: С.М. Махнуша, С. М. Фролов. – Суми: Сумський державний університет, 2012. – 210 с.
- Броско Ю. Brand Legend. 7 ефективних моделей для опису бренду. Робочий блокнот. Київ.: Видавництво книг Юлія Броско, 2019. 120 с.
- Брюс Теркел. Усе про них. Розвивайте свій бізнес, фокусуючись на інших. Харків.: Моноліт-Bizz, 2018. 360 с.
- Гевко О. Етапи розроблення стратегії брендингу / О. Гевко // Галицький економічний вісник. — 2011. — № 1 (30). — С. 185—197.
- Ґреґґ Вітт, Дерек Берд. Покоління Z. Як бренди формують довіру. Харків.: Vivat , 2021. 304 с.
- Деніел Роулс. Цифровий брендинг. Харків.: Фабула, 2020. 256 с.
- Дональд Міллер. Створи StoryBrand. Розкажи історію бренду, і тебе почують. Харків.: Vivat , 2022. 240 с.
- Деркач О.Г. Методичні підходи до формування бренд-орієнтованої системи управління підприємством / Деркач О.Г., Кузьміна А.О. // Проблеми системного підходу в економіці. Випуск № 5(79), 2020.
- Дуглас Ван Прает. Несвідомий брендинг: як нейробіологія може посилити (та надихнути) маркетинг. Харків.: Фабула, 2020. 304 с.
- Енді Мілліган, Саймон Бейлі. Міфи про брендинг. Харків.: Фабула, 2020. 256 с.
- Забарна Е.М. Позиціонування бренду як чинника інновативності торгівельної марки / Е.М. Забарна [Елек# тронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.con# fcontact.com /2007nov /zabarna.htm
- Ідріс Муті. Брендинг за 60 хвилин. Харків.: Фабула, 2019. 256 с.
- Коноваленко В. Інтелектуальна власність в рекламі, фірмовому стилі підприємства і дизайні продукту (упаковки). Практичний посібник для авторів, рекламістів, рекламодавців. Тернопіль.: Навчальна книга – Богдан, 2011. 400 с.
- Луїс Педроса. Гнучкі бренди. Ловіть клієнтів, стимулюйте зростання та вирізняйтеся на ринку. Київ.: Yakaboo Publishing. 2021. 272с.
- Мельник І.В. Бренд, брендинг, торгова марка як ключові терміни реклами / І.В. Мельник // Наукові записки Інституту журналістики. — Том 39. — 2012. — С. 175—179.
- Мороз О. В. Теорія сучасного брендингу: монографія / О. В. Мороз, О. В. Пашенко. — Вінниця : УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2003. — 104 с. http://lib.sumdu.edu.ua/library/DocDownloadForm?docid=52688
- Поліщук Т.В. Перспективні напрямки розробки успішних брендів в Україні / Т.В. Поліщук // Актуальні проблеми економіки. — № 7 (97). — 2012. — С. 129— 137.
- Філановський О. Гра в бренди. Як збільшити шанси вашого бізнесу на успіх. Київ.: Наш формат, 2019. 176 с.
- Чайковський Д. Brandhero: залишити свій слід. Київ.: Агенція IPIO, 2020. 240 с.
- Хамініч С. Ю. Характерні особливості брендингу на споживчому ринку України / С. Ю. Хамініч [Елект# ронний ресурс]. — Режим доступу: nbuv.gov.ua/portal/ Soc_Gum /Dtr_ep/2010_2/files/EC210_47.pdf
- Юрґен Саленбахер. Креативний особистий брендинг. Харків.: Фабула, 2019. 224 с.