Due Diligence в аудиті ( ДВВС 071 “Облік і оподаткування ” ОПП “Облік і аудит”

Тип: На вибір студента

Кафедра: обліку і аудиту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
33.5Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1116доцент Бандура З. Л.,

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
1116ЕКОМ-51сдоцент Бандура З. Л.
1
1

Опис курсу

Due diligence буквально перекладається як “належне уважне ставлення” або “належна ретельність”. Тобто це дуже ретельний, старанний аналіз стану підприємства з усіх боків. Зазвичай такий аналіз замовляє у незалежних аудиторів потенційний покупець бізнесу, рідше — його продавець або власник для оцінки власної компанії. Розбираємось детально, що показує та як проводиться такий аудит.

Залежно від того, хто замовляє аналіз та для чого, спеціаліст буде збирати ту чи іншу інформацію та занурюватися у конкретні деталі. Відповідно до цілей проєкту визначаються необхідні ресурси, дані, які потрібно зібрати і, врешті-решт, узгодженість процесу перевірки із загальною стратегією фірми.

Аналіз фінансових звітів бізнесу

Цей крок — вичерпний аудит фінансових записів компанії. Він дозволяє оцінити стан її активів, загальні фінансові показники та стабільність, а також виявити будь-які невідповідності та проблемні місця. На цьому етапі перевіряються:

 

  • баланси та звіти про прибутки та збитки;
  • графіки інвентаризації;
  • плани та прогнози на майбутнє;
  • дохід, прибуток та тенденції зростання;
  • історія акцій та опціони;
  • короткострокові та довгострокові борги;
  • податкові форми та документи;
  • цінові коефіцієнтиу порівнянні з конкурентами та галузевими показниками.

Ретельний огляд документів

Цей етап due diligence відбувається в форматі двосторонньої розмови між покупцем і продавцем. Покупець запитує відповідні документи для аудиту, проводить співбесіди або опитування з продавцем і відвідує сайт. Чуйність та організованість продавця є ключовими для прискорення такого процесу. В іншому випадку може створитися важкий досвід для покупця.

Далі покупець вивчає зібрану інформацію для забезпечення належної ділової практики, а також дотримання законодавчих та екологічних норм. Це основна частина процесу належної перевірки. Загалом покупець краще розуміє фірму в цілому і може краще оцінити довгострокову вартість.

Аналіз бізнес-плану та бізнес-моделі

Цей етап потрібен, щоб оцінити, чи є бізнес життєздатним та наскільки добре модель фірми інтегрується з компанією покупця чи майбутніми планами.

Формування кінцевої пропозиції

Після збору і вивчення інформації та документів спеціалісти обмінюються оцінками й висновками. Аналітики використовують зібрану інформацію для презентації результатів оцінки. Це обґрунтовує остаточну вартість, яку покупець готовий запропонувати під час переговорів, або яку встановлює продавець.

Управління ризиками

На цьому етапі компанія розглядається в цілому та прогнозуються ризики, які можуть бути пов’язані з операцією купівлі-продажу, злиття та подальшим розвитком згідно з планами.