Маркетинг (076 “Підприємництво, торгівля та біржова діяльність”)
Тип: Нормативний
Кафедра: маркетингу
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 32 | доцент Кузик О. В. | ЕКп-31с, ЕКп-32с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 32 | ЕКп-31с | |
ЕКп-32с |
Опис курсу
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Маркетинг» є сукупність теоретичних, методологічних і практичних положень та знань маркетингової діяльності підприємств з метою вивчення та задоволення потреб споживачів як пріоритетних суб’єктів ринку.
Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетинг» є набуття теоретичних знань щодо базових категорій маркетингу, практичних навичок і методологічних аспектів організації маркетингової діяльності та її пріоритетів у сучасних умовах, засвоєння сучасного інструментарію маркетингу, опанування основами формування та використання комплексу маркетингу, розуміння основ розроблення маркетингових стратегій.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Маркетинг» є:
- формування економічного мислення у маркетинговій діяльності, що базується на принципах сучасних концепцій маркетинг-менеджменту;
- ознайомлення студентів з відповідними поняттями, категоріями, системами маркетингу;
- засвоєння інструментарію розробки комплексу маркетингу для підприємств і організацій, формування навичок впровадження їх в реальному секторі національної економіки;
- формування знань та ключових навичок управління маркетингом;
- ознайомлення з основними навичками розроблення маркетингової стратегії підприємства;
- набуття досвіду аналізу сучасних маркетингових інструментів, що використовуються підприємствами;
- набуття практичних навичок розв’язування маркетингових завдань та виконання відповідних функцій;
- виховання здатності до творчого пошуку напрямків та резервів удосконалення маркетингової діяльності підприємств.
Згідно з вимогами освітньої програми студенти повинні:
знати:
- сутність маркетингу, його основні положення та напрями застосування маркетингової діяльності;
- місце маркетингу в структурі управління та функціонування підприємства;
- функції маркетингу та вплив мікро- та макроекономічних чинників на ефективність роботи підприємства;
- процес прийняття рішень споживачем та мотиваційні чинники, що на нього впливають;
- комплекс маркетингових стратегій та поведінку конкурентів на внутрішньому і міжнародному ринках;
- особливості та критерії сегментації споживачів і ринків, теоретичні засади маркетингової політики позиціювання;
- принципи та методи проведення маркетингових досліджень на ринку;
- процес розробки і види товарних стратегій, стратегій ціноутворення, просування і розподілу товарів на ринку;
- загальні особливості та інструменти маркетингової політики комунікацій підприємств і організацій;
- основи стратегічного маркетингового планування на підприємствах.
вміти:
- аналізувати маркетингове середовище підприємства;
- обирати та застосовувати на практиці найбільш доцільні методи дослідження ринку;
- виявляти потребу в проведенні маркетингових досліджень на підприємстві, визначати головні цілі досліджень, джерела інформації і методи її збору, аналізувати отриману інформацію, складати відповідні висновки, рекомендації і прогнози;
- прогнозувати поведінку споживачів залежно від чинників мікро- та макросередовища;
- здійснювати сегментацію ринків та обирати оптимальні цільові сегменти;
- розробляти заходи щодо позиціювання товарів;
- проводити аналіз конкурентного середовища та ринкових позицій конкурентів;
- розробляти стратегічні рішення щодо кожного з елементів комплексу маркетингу та маркетингові заходи з урахуванням взаємодії елементів комплексу маркетингу;
- обирати раціональні інструменти маркетингових комунікацій з метою просування виробника та його товарів на ринку;
- визначати ефективні складові політики розповсюдження товарів та послуг на ринку;
- обирати та розробляти найбільш доцільну цінову політику залежно від ситуації на ринку;
- застосовувати отримані знання в практичній діяльності.
Рекомендована література
- Майовець Є. Маркетинг: теорія та методологія: навч. посібник / Євген Майовець. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2015. – 450 с.
- Майовець Є.Й. Маркетинг: теорія та методологія: навч. посібник / Є.Й. Майовець. – Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2013. – 450 с.
- Практикум з маркетингу: Навч. посіб./ за ред. Проф. Майовця Є.Й. – Львів: Видавництво «Край», 2014. – 244 с.