Маркетинг у сфері освітніх послуг (075 Маркетинг, третій освітньо-науковий рівень)

Тип: На вибір студента

Кафедра: маркетингу

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
390професор Яворська Т. В.

Опис курсу

Мета: засвоєння аспірантами основних напрямів формування та реалізації маркетингу на ринку освітніх послуг.  Завдання дисципліни полягає у вивченні:

  • комплексу питань, які розкривають зміст і особливості маркетингу освітніх послуг, роз’яснюють необхідність впровадження організаційних основ маркетингу в навчальні заклади;
  • маркетингових аспектів дослідження університетів-конкурентів та їх студентів;
  • особливостей ціноутворення освітніх послуг, стратегії продажу знань;
  • сучасних маркетингових комунікацій: реклами, інструментів стимулювання збуту, особистого продажу та PR-діяльності;
  • складових корпоративного іміджу вишу, його брендової стратегії на сучасному етапі.

Після завершення курсу здобувач повинен:

знати: теоретичні та організаційні засади маркетингу у сфері освітніх послуг та його особливості, принципи ціноутворення, складові іміджу та ділової репутації університету, напрями використання маркетингових комунікаційних інструментів серед освітніх закладів.

вміти: сегментувати ринок освітніх послуг, розробляти план маркетингових досліджень, досліджувати асортимент ринку освітніх послуг, визначати ефективність реклами та інших маркетингових комунікаційних інструментів, що використовуються вишами.

Рекомендована література

  1. Сиченко В. В. Сутність та особливості маркетингу освітніх послуг в Україні http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2007-2/doc/2/10.pdf.
  2. Полторак В. Освітній маркетинг в умовах розвитку ринку освітніх послуг у сучасній Україні // Український соціологічний журнал. 2013. №1-2.С. 24-29.
  3.  Баша І. М. Маркетингові дослідження в системі стратегічного управління освітнім простором вищих навчальних закладів.Формування ринкової економіки : зб. наук. праць. К. : КНЕУ, 2012. С. 584—591.
  4. Тєлєтов О. С. Стан і проблеми в маркетинговій діяльності в науці і освіті України. Економічний вісник НТТУ «КПІ». 2014. № 11. С. 435—439.
  5. Рябова З. В. Наукові основи маркетингового управління в освіті : монографія. Київ: Педагогічна думка, 2013. 268 с.
  6.  Шоробура І. М. Менеджмент вищої освіти : навч. посіб. URL: http:// pidruchniki.com/86515/menedzhment/menedzhment_vischoyi_ osviti.
  7. Біленко Д.В. Особливості провадження маркетингових заходів у сфері освітніх послуг. Науковий журнал Донецького національного університету імені Василя Стуса. Економіка і організація управління. 2018. №3 (31). С. 57-64. URL: https://jeou.donnu.edu.ua/issue/view/195
  8. Білобровко Т. І., Юрійчук Н. Д. Маркетинг освіти: кредитно-модульний курс : навч. посіб. Переяслав-Хмельницький, 2016. 153 с.
  9. Добрянська В. В., Кодак О. А., Верпета Я. В. Розвиток маркетингу закладів вищої освіти на основі дослідження поведінки споживачів освітніх послуг. Ефективна економіка. 2020. № 7. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8065.
  10. Маркетингові дослідження : навч. посіб. / Квятко Т.М. та ін. Харків: ХНТУСГ, 2020. 163 с.
  11.  Маркетингові дослідження : підручник / Косар Н. С., Мних О. Б., Крикавський Є. В., Леонова С. В.. Львів, 2018. 460 с.
  12.  Могилова А. Ю. Решетнікова І. В. Особливості маркетингу на ринку освітніх послуг. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Міжнародні економічні відносини та світове господарство. В.10. Ч.2. С. 21-25. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/10_2_2016ua/6.pdf
  13. Оболенська Т. Є. Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний і зарубіжний досвід : монографія. Київ : КНЕУ, 2001. 208 с.
  14. Алдошина М. В., Стрижак О. О. Особливості брендингу закладу вищої освіти на ринку освітніх послуг. 2019. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/21741/1/4_2019
  15. Гринкевич О. Прогнозування попиту на ринку освітніх послуг в Україні (на прикладі обсягів вступу у ВНЗ України). Економічний часопис східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2016. № 2. С. 83–89. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/echcenu_2016_2_17
  16. Гончарова О. В. Маркетинг на ринку освітніх послуг. Вчені записки Університету «КРОК». 2018. В. 49. С. 169–178. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe? =Vzuk_2 018_49_23.
  17.  Євсейцева О. С., Новіков Д. В. Особливості розробки стратегії вищого навчального закладу. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/3_2017/17.pdf
  18. Костриченко В.М., Красовська Ю.В. Методичні особливості формування цін на платні послуги вищих навчальних закладів. Економіка і суспільство. 2017. В. 13. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/86.pdf.
  19. Крахмальова Н.А. Роль інтегрованих маркетингових комунікацій у контексті успішного функціонування вищих навчальних закладів. URL: https://www.knutd.edu.ua/publications/pdf/Visnyk/2013-5/379_388.pdf
  20. Ромащенко К. М. Основні методи ціноутворення на ринку освітніх послуг. Економічний простір. 2018. № 133. С. 214-220. URL: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/bitstream/123456789/816/1/Romashchenko.pdf.
  21.  Рябова З. В. Маркетингові дослідження в управлінні навчальним закладом. Економічна наука. URL: https://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_5/23.pdf.
  22.  Сидорова А .В., Кобідзе Н. Н. Особливості послуг вищої освіти в новій економіці. Економіка і організація управління. 2019. № 4 (36). С. 40-47. URL: https://r.donnu.edu.ua/bitstream/123456789/262/1/6.pdf

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус:

Завантажити силабус