Маркетинг у сфері освітніх послуг (075 Маркетинг, третій освітньо-науковий рівень)
Тип: На вибір студента
Кафедра: маркетингу
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
3 | 90 | професор Яворська Т. В. |
Опис курсу
Мета: засвоєння аспірантами основних напрямів формування та реалізації маркетингу на ринку освітніх послуг. Завдання дисципліни полягає у вивченні:
- комплексу питань, які розкривають зміст і особливості маркетингу освітніх послуг, роз’яснюють необхідність впровадження організаційних основ маркетингу в навчальні заклади;
- маркетингових аспектів дослідження університетів-конкурентів та їх студентів;
- особливостей ціноутворення освітніх послуг, стратегії продажу знань;
- сучасних маркетингових комунікацій: реклами, інструментів стимулювання збуту, особистого продажу та PR-діяльності;
- складових корпоративного іміджу вишу, його брендової стратегії на сучасному етапі.
Після завершення курсу здобувач повинен:
знати: теоретичні та організаційні засади маркетингу у сфері освітніх послуг та його особливості, принципи ціноутворення, складові іміджу та ділової репутації університету, напрями використання маркетингових комунікаційних інструментів серед освітніх закладів.
вміти: сегментувати ринок освітніх послуг, розробляти план маркетингових досліджень, досліджувати асортимент ринку освітніх послуг, визначати ефективність реклами та інших маркетингових комунікаційних інструментів, що використовуються вишами.
Рекомендована література
- Сиченко В. В. Сутність та особливості маркетингу освітніх послуг в Україні http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2007-2/doc/2/10.pdf.
- Полторак В. Освітній маркетинг в умовах розвитку ринку освітніх послуг у сучасній Україні // Український соціологічний журнал. 2013. №1-2.С. 24-29.
- Баша І. М. Маркетингові дослідження в системі стратегічного управління освітнім простором вищих навчальних закладів.Формування ринкової економіки : зб. наук. праць. К. : КНЕУ, 2012. С. 584—591.
- Тєлєтов О. С. Стан і проблеми в маркетинговій діяльності в науці і освіті України. Економічний вісник НТТУ «КПІ». 2014. № 11. С. 435—439.
- Рябова З. В. Наукові основи маркетингового управління в освіті : монографія. Київ: Педагогічна думка, 2013. 268 с.
- Шоробура І. М. Менеджмент вищої освіти : навч. посіб. URL: http:// pidruchniki.com/86515/menedzhment/menedzhment_vischoyi_ osviti.
- Біленко Д.В. Особливості провадження маркетингових заходів у сфері освітніх послуг. Науковий журнал Донецького національного університету імені Василя Стуса. Економіка і організація управління. 2018. №3 (31). С. 57-64. URL: https://jeou.donnu.edu.ua/issue/view/195
- Білобровко Т. І., Юрійчук Н. Д. Маркетинг освіти: кредитно-модульний курс : навч. посіб. Переяслав-Хмельницький, 2016. 153 с.
- Добрянська В. В., Кодак О. А., Верпета Я. В. Розвиток маркетингу закладів вищої освіти на основі дослідження поведінки споживачів освітніх послуг. Ефективна економіка. 2020. № 7. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8065.
- Маркетингові дослідження : навч. посіб. / Квятко Т.М. та ін. Харків: ХНТУСГ, 2020. 163 с.
- Маркетингові дослідження : підручник / Косар Н. С., Мних О. Б., Крикавський Є. В., Леонова С. В.. Львів, 2018. 460 с.
- Могилова А. Ю. Решетнікова І. В. Особливості маркетингу на ринку освітніх послуг. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Міжнародні економічні відносини та світове господарство. В.10. Ч.2. С. 21-25. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/10_2_2016ua/6.pdf
- Оболенська Т. Є. Маркетинг освітніх послуг: вітчизняний і зарубіжний досвід : монографія. Київ : КНЕУ, 2001. 208 с.
- Алдошина М. В., Стрижак О. О. Особливості брендингу закладу вищої освіти на ринку освітніх послуг. 2019. URL: http://repository.hneu.edu.ua/bitstream/123456789/21741/1/4_2019
- Гринкевич О. Прогнозування попиту на ринку освітніх послуг в Україні (на прикладі обсягів вступу у ВНЗ України). Економічний часопис східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. 2016. № 2. С. 83–89. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/echcenu_2016_2_17
- Гончарова О. В. Маркетинг на ринку освітніх послуг. Вчені записки Університету «КРОК». 2018. В. 49. С. 169–178. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe? =Vzuk_2 018_49_23.
- Євсейцева О. С., Новіков Д. В. Особливості розробки стратегії вищого навчального закладу. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/3_2017/17.pdf
- Костриченко В.М., Красовська Ю.В. Методичні особливості формування цін на платні послуги вищих навчальних закладів. Економіка і суспільство. 2017. В. 13. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/13_ukr/86.pdf.
- Крахмальова Н.А. Роль інтегрованих маркетингових комунікацій у контексті успішного функціонування вищих навчальних закладів. URL: https://www.knutd.edu.ua/publications/pdf/Visnyk/2013-5/379_388.pdf
- Ромащенко К. М. Основні методи ціноутворення на ринку освітніх послуг. Економічний простір. 2018. № 133. С. 214-220. URL: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/bitstream/123456789/816/1/Romashchenko.pdf.
- Рябова З. В. Маркетингові дослідження в управлінні навчальним закладом. Економічна наука. URL: https://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v_5/23.pdf.
- Сидорова А .В., Кобідзе Н. Н. Особливості послуг вищої освіти в новій економіці. Економіка і організація управління. 2019. № 4 (36). С. 40-47. URL: https://r.donnu.edu.ua/bitstream/123456789/262/1/6.pdf