Стратегічне управління бізнесом (076 “Підприємництво, торгівля та біржова діяльність”)
Тип: Нормативний
Кафедра: економіки підприємства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
9 | 4 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
9 | 32 | доцент Залога З. М. | ЕКпМ-11с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
9 | 16 | ЕКпМ-11с | доцент Залога З. М. |
Опис курсу
Метою викладання дисципліни “Стратегічне управління бізнесом” є набуття студентами навиків системного аналізу, формування, системи стратегічного управління бізнесом, дослідження ринку і прогнозування кроків конкурентів.
Основні завдання дисципліни полягають у наступному:
- забезпечення теоретичних знань методології і методики розробки стратегії фірми;
- вивчення особливостей вітчизняного та зарубіжного досвіду вибору та реалізації стратегії;
- формування системи практичних і теоретичних знань з проведення аналізу галузі та рівня конкуренції в ній, обґрунтування оптимальних варіантів стратегії розвитку бізнесу та розробка альтернативних планів з використанням сучасного інструментарію стратегічного аналізу;
- набуття навиків самостійного, творчого використання теоретичних знань у практичній діяльності.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
Знати:
- суть та структуру стратегічного управління бізнесом;
- етапи розвитку і особливості стратегічного управління;
- поняття та види конкурентних переваг;
- детальний аналіз зовнішнього середовища: макро- і мікросередовища;
- конкурентні сили, що діють у галузі та міру їх впливу;
- суть аналізу внутрішнього потенціалу фірми;
- поняття місії, цілей і стратегічного бачення;
- процес формування стратегії фірми;
- поняття, основні складові продукту і стратегії на окремих фазах життєвого циклу продукту;
- поняття корпоративної культури як фактора реалізації стратегії фірми;
- основні завдання лідера та роль стратегічного лідерства у реалізації стратегії;
- види конкурентних стратегій, які формують конкурентні переваги фірми та її продукції;
- роль і місце людини в системі стратегічного управління;
- підходи до формування взаємодії людини і організаційного оточення.
Вміти:
- аналізувати управлінські процеси в структурі стратегічного управління;
- аналізувати зовнішнє середовище та вплив конкурентних сил на фірму в галузі;
- оцінювати основні складові внутрішнього середовища;
- формувати місію та визначати цілі фірми;
- розробляти стратегію фірми на різних ієрархічних рівнях;
- аналізувати організаційну структуру як об’єкт стратегічних змін;
- аналізувати концепцію продукту у стратегічному управлінні;
- обґрунтувати стратегії конкуренції;
- формувати стратегію використання людського потенціалу;
- аналізувати процес формування стратегії фірми як основної складової стратегічного управління;
- оцінювати вплив стратегічного лідерства як фактора реалізації стратегії;
- визначати стратегії створення нового продукту;
- формувати стратегії низьких витрат та диференціації;
- розробляти наступальні стратегії;
- використовувати оборонні стратегії для захисту конкурентних переваг;
- аналізувати процес взаємодії людини і організації;
- оцінювати систему показників стратегічного контролю виконання стратегії фірми;
- аналізувати вплив особистості на формування системи стратегічного управління.
Рекомендована література
Базова література
- Бровкова О. Стратегічний менеджмент. Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2012. 224 с.
- Бутко М. П. Стратегічний менеджмент. Навчальний посібник. Київ: Центр навчальної літератури, 2019. 256 с.
- Василенко В. О. Стратегічне управління підприємством. Навч. посіб. / В. О. Василенко, Т. І. Ткаченко. – Вид. 2-ге виправ. і доп. За ред. Василенко В. О. К.: Центр навчальної літератури, 2004. 400 с.
- Герасимчук В. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання: Навч. Посібник / В. Герасимчук. К.: КНЕУ, 2000. 360 с.
- Дикань В. Л., Зубенко В. О., Маковоз О. В., Токмакова І. В., Шраменко О. В. Стратегічне управління: навч. посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2019. 272 с.
- Клівець П. Стратегія підприємства. Навч. Посіб. / П.Г. Клівець К.: Академвидав, 2007. 320 с.
- Ковтун О. Стратегія підприємства. Навч. Посіб. / О.Ковтун. Львів: «Новий Світ-2000», 2010. 388 с.
- Наливайко А. П. Теорія стратегії підприємства. Сучасний стан та напрямки розвитку / А. П. Наливайко. К.: КНЕУ, 2000. 275 с.
- Немцов В. Д. Стратегічний менеджмент: Навч. посібник / В. Д. Немцов, Л. Є. Довгань. К.: Вид-тво «УВПК “ЕксОб”, 2001. 560 c.
- Портер Майкл Е. Стратегія конкуренції / Пер. з англ. А. Олійник, Р. Скільський. К.: Основи; 1997. 390 с.
- Сумець О. М. Стратегічний менеджмент: підручник / О. М. Сумець. МВС України, Харків. Нац. університет внутр. справ. Харків: ХНУВС, 2021. 235 с.
- Шершньова З. Є., Оборська С. В. Стратегічне управління. Навч. посібник. К.: КНЕУ, 2018. 220 с.
Допоміжна література
- Березін О. Стратегія підприємства: Навч. посіб / О.Березін. К.: Кондор, 2010. 224 с.
- Гліненко Л. Стратегічне управління розвитком бізнес-систем в економіці України: Монографія / Л. Гліненко. Львів: «Новий світ – 2000», 2009. 776 с.
- Гордієнко П. Стратегічний аналіз: Навчальний посібник / П. Л. Гордієнко; 2-ге видання. К.: «Алерта», 2008. 480 с.
- Залога З. М. Особливості вибору конкурентних стратегій аграрних підприємств. Науковий збірник Львівського національного унніверситету імені Івана Франка “Формування ринкової економіки в Україні”. Вип. 46. Львів, 2021. С. 89-97.
- Кіндрацька Г. Стратегічний менеджмент: навч. посібник / Г. Кіндрацька: 2-ге вид, перероб. і доповн. К.: Знання, 2010. 406 с.
- Куденко Н. Стратегічний маркетинг: Навч. посібник / Н. В. Куденко. К.: КНЕУ, 2005. 152 с.
- Кузьмін О. Є. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: Підручник / О. Є. Кузьмін, Н. І. Горбаль. Львів: Компакт-ЛВ, 2005. 304 с.
- Мартиненко М. М. Стратегічний менеджмент: Підручник / М. Мартиненко. К.: Каравела, 2006. 320 с.
- Радченко К. Стратегічний аналіз у бізнесі / К. Радченко. Львів: «Новий світ. – 2000», 2010. 272 с.
- Рокоча В. В., Одягайло Б. М., Терехов В. І. Бізнес-стратегії європейських компаній. Навч. посібник / Під заг. редак. В. В. Рокоча. Київ: ВНЗ університет економіки і права «Крок», 2018. 312 с.
- Шершньова З. Стратегічне управління: Навч. посібник / З. Шершньова, С. Оборська. К.: КНЕУ, 2005. 412 с.
- Michael E. Porter. On competition. Updated and expanded edition. Harvard Rusiness School Publishing. 2009. 592 p.
Інформаційні ресурси
- URL: https://www.rada.gov.ua – Верховна рада України
- URL: http://www.library.lviv.ua – Львівська національна наукова бібліотека України ім. В. Стефаника
- URL: https://www.ukrstat.gov.ua – Державна служба статистики України
- URL: https://www.kmu.gov.ua – Кабінет Міністрів України