Торговельна діяльність
Тип: Нормативний
Кафедра: економіки підприємства
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 5 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 32 | доцент Магас В. М. | ЕКп-31с, ЕКп-32с, ЕКп-33с, ЕКп-34с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 32 | ЕКп-31с | доцент Магас В. М. |
ЕКп-32с | доцент Магас В. М. | ||
ЕКп-33с | доцент Магас В. М. | ||
ЕКп-34с | доцент Магас В. М. |
Опис курсу
Мета вивчення дисципліни є набуття теоретичні знань та практичних навиків з питань економіки, організації та технології здійснення торговельної діяльності в сучасних умовах господарювання.
Завдання вивчення дисципліни: розглянути теоретичні засади та загальний порядок здійснення торговельної діяльності, вивчити правові, організаційно-економічні та технологічні аспекти провадження роздрібної та оптової торгівлі.
В результаті вивчення курсу студент повинен:
знати сутність, зміст та значення торгової діяльності; нормативно-правове регулювання торговельної діяльності в Україні; суть і особливості роздрібної торгівлі, її функції; види і класифікацію роздрібної торговельної мережі; організацію процесу продажу товарів і обслуговування покупців; позамагазинні форми продажу товарів; функції та організацію різних видів оптових посередників; організацію технологічних процесів на складах; економічні та маркетингові аспекти торговельної діяльності.
вміти практично застосовувати набуті знання, зокрема, оцінювати і вибирати найефективніші типи магазинів та форми торговельного обслуговування населення; здійснювати організацію товаропостачання і продажу товарів підприємствами оптової і роздрібної торгівлі; здійснювати оптимальний вибір структури і форми організації торгівлі.
Рекомендована література
Базова:
- Господарський кодекс України від 16 січня 2003 року № 436-IV.
- Цивільний кодекс України від 16 січня 2003 року № 435-IV.
- Закон України “Про захист прав споживачів” від12 травня 1991 року № 1023-XII.
- Особливості правового регулювання господарсько-торговельної діяльності. Глава 30 Господарського кодексу України.
- Порядок провадження торговельної діяльності та правила торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів. Затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 р. № 833.
- Правила продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями. Затверджені наказом Міністерства економіки України 19.04.2007 № 103, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16 жовтня 2007 р. за № 1181/14448.
- Правила роздрібної торгівлі непродовольчими товарами. Затверджені Наказом Міністерства. економіки країни 19.04.2007 № 104. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України. 08 листопада 2007 р. за № 1257/14524.
- Правила роздрібної торгівлі продовольчими товарами. Затверджені Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України 11.07.2003 №185. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 липня 2003 р. за № 628/7949.
- Правила роботи дрібно роздрібної торговельної мережі. Затверджені наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 08.07.96 № 369.
- Апопій В.В., Міщук І.П., Ребицький В.М., Рудницький С.І., Хом`як Ю.М. Організація торгівлі: Підручник. 2-ге видання., перероб. та доп. Київ. Центр учбової літератури. 2018. 632 с.
- Бозуленко О. Я. Організація торгівлі: навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.]. Чернівці : ЧТЕІ КНТЕУ, 2021. 240 с.
- Голошубова Н. О., Кавун О. О., Торопков В. М. Підприємницькі мережі в торгівлі: монографія. К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2014. 344 с.
- Мазаракі А. А., Голошубова Н. А. Складське господарство в торгівлі. Справ. посібник. К.: Техніка, 2017. 689 с.
- Мазаракі А. А., Лагутін В. Д., Герасименко А. Г. Внутрішня торгівля України : монографія. К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 864 с.
- Підприємницькі мережі в торгівлі / Н. О. Голошубова та ін. К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2014. 344 с.
- Саркісян Л. Г., Казакова О. Б. Технологія торговельних процесів. Київ : Центр учбової літератури, 2017. 296 с.
Додаткова:
- Правила роботи закладів (підприємств) ресторанного господарства. Затверджені Наказ Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України 24.07.2002 р. № 219. Зареєстровані в Міністерстві юстиції України 20 серпня 2002 р. за № 680/6968.
- Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами. Затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442. (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1159.
- Правила роздрібної торгівлі картоплею та плодоовочевою продукцією. Затверджені наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 08.07.97 № 344. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 серпня 1997 р. за № 353/2157.
- Інструкція про Книгу відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та у закладах ресторанного господарства. Затверджено наказом Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 24.06.96 № 349.
- Адамсон Б., Діксон М. Суперпродавці. Як навчитися продавати, а не «впарювати». К. : Наш формат, 2018. 240 с.
- Балабан П. Ю., Балабан М. П., Мітяєва Т. Л. Комерційна діяльність. Харків : Світ Книг, 2015. 452 с.
- Берман Б., Дж. Эванс Розничная торговля: стратегический поход. М. : Вильямс, 2003. 1184 с.
- Бланк И. А. Торговый менеджмент. К.: Ольга, Никацентр, 2004. 784 с.
- Геммонд Р. Мистецтво торгівлі. Передові ідеї та стратегії від найуспішніших торгових компаній світу. К. : КМ-Букс, 2019. 416 с.
- Голмс Ч. Ідеальна машина продажів. Харків: Фабула, 2019. 288 с.
- Куцик П. О. Організаційно-економічний механізм функціонування оптової торгівлі в ринковому середовищі : монографія. Львів: Вид-во ЛКА, 2011. 320 с.
- Мазаракі А. А., Ільченко Н. Б. Мерчандайзинг : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2015. 292 с.
- Пилипчук В. П., Данніков О. В. Управління продажем : навч. посібник / В. П. Пилипчук, О. В. Данніков. — К. : КНЕУ, 2011. — 627 [5] с.
- Пилипчук В. П., Данніков О. В. Маркетинговий аналіз та оцінка ефективності продажу// БІЗНЕСІНФОРМ № 3. – 2016. С. 291-296.
- Ребіцький В. М., Антонюк Я. М. Технологія і обладнання підприємств торгівлі. К.: Либідь, 2017. 729 с
- Рекгем Н. Техніка продажу SPIN: Як не проґавити великого клієнта. К. : Наш формат, 2019. 248 с.
- Стенлі М. Магазин моєї мрії. Мемуари творця роздрібної мережі. Харків : Фабула, 2019. 352 с.
- Стоун Б. Продається все. К. : Наш Формат, 2017. 400 с.
- Тейлор Д. Арчер Д. С. В тени Wal-Mart: Учебник по конкурентной борьбе независимого розничного предприятия с сетевым гигантом. М. : Изд-во Жигульского, 2002. 216 с.