Аграрний маркетинг
Тип: Нормативний
Кафедра: маркетингу
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
1 | 6 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
1 | 64 | професор Майовець Є. Й. | ЕКНМ-51с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
1 | 32 | ЕКНМ-51с | професор Майовець Є. Й. |
Опис курсу
Метою курсу «Аграрний маркетинг» є поглиблення та засвоєння знаннь про ринковий механізм економічної кон’юнктури, конкурентного позиціюванням підприємств агропродовольчого комплексу і формування практичних навичок маркетингової діяльності у сфері товарної, цінової, розподільчої та комунікаційної політики з урахуванням динаміки зміни на внутрішньому та міжнародному агропродовольчому ринку.
Основними завдання дисципліни є:
- вивчення суті і значення аграрного маркетингу в агропродовольчому середовищі;
- ознайомлення студентів із методичним засобами адаптації аграрного маркетингу до існуючого бізнес-середовища;
- з’ясування особливості використання маркетингу у різних аграрних підприємницьких структурах;
- здобування практичних навичок управління агропродовольчим маркетингом;
- обґрунтування ефективної маркетингової консультаційної діяльності;
- описання маркетингових стратегій товаровиробників на агропродовольчому ринку;
- вибір найоптимальніших методів ціноутворення та побудова цінових стратегій агровиробників;
- з’ясування механізму координації збутової діяльності та виявлення напрямів зниження логістичних витрат;
- формування вмінь у використанні інструментарію комунікаційної діяльності та підтримці ефективної позиції агропродовольчих фірм на ринку.
1) знати:
- яке місце займає аграрний маркетинг в структурі агробізнесу;
- функції, принципі та морально-етичні засади організації агробізнесу;
- особливості функціонування маркетингу у різних агровиробничих структурах;
- макро та мікросередовища аграрного маркетингу та суперечливості взаємодії його структурних складових;
- підходи, що характеризують систему управління агропродовольчим маркетингом;
- проблеми кадрової політики та напрями формування інноваційного персоналу агропродовольчим фірм;
- завдання маркетингу консультаційних послуг в агропродовольчій сфері;
- особливості формування ринку агропродовольчих товарів та тенденції його розвитку;
- як здійснюється товарно-асортиментна політика сучасних агрофірм;
- яка роль відводиться ціні як інструменту ринкової координації і як цінові рішення впливають на створення ефективного агропродовольчого ринку;
- критерії на основі яких здійснюється розподільчо-збутова політика і формується механізм координації збутової діяльності;
- суть агромаркетингових комунікацій їх структура, функції та місце на агропродовольчому ринку;
- роль збутових комунікацій у підтримці ефективної позиції агропродовольчим фірм на ринку;
- психологічні аспекти комунікаційно-збутової діяльності;
- місце стимулювання збуту та його вплив на споживачів та посередників.
2) вміти:
- пояснити особливості організації агромаркетингу та те чим він відрізняється від інших сфер підприємницької діяльності;
- описати елементи аграрної структури з огляду їх впливу на результати маркетингової підприємницької діяльності;
- аргументувати особливості конкуренції на агопродовольчих ринках, розширити співвідношення якості агропродукту і конкурентоспроможності виробника;
- вибрати найоптимальнішу структуру управління аграрним маркетингом;
- обґрунтувати ефективність маркетингової консультаційної діяльності;
- описати маркетингові стратегії агровиробників на агропродовольчому ринку;
- виявити чинники, що формують імідж агропродовольчого товару;
- обґрунтувати маркетингові заходи збільшення виробництва органічних та генетично-модифікованих товарів;
- розрахувати кінцеву ціну і виокремити найбільш оптимальні методи ціноутворення;
- розробити ефективну тактику і стратегію товарного розподілу;
- оцінювати експортно-збутовий потенціал аграрного сектора України;
- проаналізувати механізм координації збутової діяльності, порівняти позитиви і негативи спеціалізації, диверсифікації, централізації, інтеграції та кооперації;
- охарактеризувати структуру розподільчо-збутової логістики, виявити напрями зниження логістичних витрат;
- обґрунтувати переваги використання соціально-етичної реклами на ринку продовольчих товарів;
- визначити роль і місце реклами, пропаганди, стимулювання збуту, PR-технологій у стратегії комунікаційної діяльності агопродовольчих підприємств.
Рекомендована література
- Майовець Є.Й. Аграрний маркетинг: навч.посіб. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2019. 228 с.
- Майовець Є.Й. Маркетинг: теорія та методологія: навч. посіб.: Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2015.449 с.
- Майовець Є.Й. Аграрне підприємництво в Україні: Львівський національний ун-т ім. Івана Франка. Л. : Видавничий центр ЛНУ ім. Івана Франка, 2006. 428 с.
- Майовець Є.Й., Кузик О.В. Маркетингові комунікації. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2013. 192 с.
- Смоленюк А.П. Обслуговуюча сільськогосподарська кооперація: теорія і практика. Інноваційна економіка. 2012. №2 (28). С. 64-
- Лайсонс К, Джиллингем М. Управление закупочной деятельностью и цепью поставок. пер. С англ. 6-е изд. М.: Инфра-М, 2005. 798 с.
- Збарський В.К., Липов’як-Мєлкозьорова А.І., Особисті селянські господарства – основа формування малого підприємництва на селі. За ред. Проф. В.К. Збарського. К.: ННЦІАЕ, 2011.106 с.
- Енциклопедія бізнесмена, економіста, менеджера. За ред. Р. Дяківа. Київ : Міжнародна економічна фундація , 2000. 520 с.
- Єдина комплексна стратегія сільського господарства та сільських територій на 2015–2020 роки. URL: http://minagro.gov.ua/node/16025
- Житница планеты: Украина на третьем месте среди экспортеров зерна. URL: http://biz.liga.net/all/prodovolstvie/stati/2800440-zhitnitsa-planety-na-tretem-meste-sredi-eksporterov-zerna.htm
- Зубар І. В. Розвиток кооперації малих фермерських господарств на основі світового досвіду. Інноваційна економіка. 2015. № 4. С. 54-
- Ілляшенко С. М. Маркетингові засади впровадження екологічних інновацій: монографія. Суми : ТОВ “Друкарський дім “Папірус”, 2013. 184 с.
- Кирилюк Є. М. Системний підхід у дослідженні аграрних відносин: теоретичні аспекти. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. № 6. URL: http://global-national.in.ua/issue-6- 2015.
- Сенишин О.С. Соціально-економічне прогнозування розвитку продовольчого комплексу України : монографія. Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. Львів, 2015. 443 с.
- Сенишин О.С., Кривешко О.В. Маркетинг: навч. посібник. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.