Маркетинг послуг (051 “Бізнес-економіка”) – вибірковий
Тип: На вибір студента
Кафедра: маркетингу
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 16 | доцент Кузик О. В. | ЕКЕ-41с, |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
7 | 16 | ЕКЕ-41с | доцент Кузик О. В. |
Опис курсу
Сьогодні в усьому світі сфера послуг перебуває на стадії змін практично революційного характеру, при яких традиційні бізнес-моделі стають щораз менше придатними. Ми є свідками того, що під впливом нових тенденцій у сфері послуг наш стиль життя і роботи різко змінюється. Постійно створюються нові способи задоволення наших потреб у цій сфері, включаючи такі потреби, про наявність яких недавно ми не підозрювали.
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Маркетинг послуг» є вивчення сучасних економічних категорій маркетингу послуг, засвоєння практичних аспектів планування та надання конкурентоспроможних послуг, аналіз сфери застосування маркетингу послуг.
Метою вивчення дисципліни є поглиблення знань студентів щодо особливостей маркетингу послуг як специфічного продукту та умов, механізмів і інструментів використання його в діяльності організацій (підприємств), засвоєння знань щодо розробки маркетингових стратегій та складових маркетингу-мікс (цінова, товарна, асортиментна, комунікативна, розподільча політики) для підприємства сфери послуг.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Маркетинг послуг» є визначення економічного змісту та сутності послуги, як специфічного товару; розуміння суті маркетингу у сфері послуг, його особливостей; вивчення ринку послуг, його структуризації на світовому і державному рівнях, регулювання і нормативного забезпечення; засвоєння навичок розробки складових маркетингу-мікс для підприємств сфери послуг; ознайомлення з практичними навичками розробки маркетингової стратегії підприємства; практичний аналіз якості та конкурентоспроможності послуг, що надаються.
У підсумку вивчення дисципліни студент повинен мати необхідні знання з теорії і практики маркетингу у сфері послуг.
Студент повинен знати:
- зміст та особливості маркетингу сфери послуг;
- сегментацію ринку послуг;
- моделі маркетингу у сфері послуг;
- маркетингові стратегії на ринку послуг;
- політику ціноутворення у сфері послуг;
- етапи створення послуг-новинок та розробку іноваційної політики у сфері послуг;
- підходи до планування маркетингу у сфері послуг;
Студент повинен розуміти:
- особливості впровадження комплексу маркетингу у сфері послуг;
- особливості товарної політики на ринку послуг;
- особливості маркетингової комунікаційної політики у сфері послуг;
- особливості контролю та аудиту маркетингу у сфері послуг;
- тенденції розвитку маркетингу у сфері послуг;
Студент повинен вміти:
– розробляти маркетингові стратегії підприємств на ринку послуг;
- досліджувати та аналізувати маркетингову стратегію підприємств на ринку послуг;
- розробляти товарну політику щодо послуг;
- вирішувати питання ціноутворення;
- досліджувати особливості впровадження елементів комплексу маркетингу на підприємствах сфери послуг;
- розробляти товарну політику підприємств сфери послуг;
- розробляти маркетингову комунікаційну політику підприємств сфери послуг;
- проводити сегментування ринку послуг;
- розробляти стратегічні плани, тактичні та оперативні плани підприємств у сфері послуг.
Рекомендована література
- Кузик О.В. Маркетинг послуг: Методичні матеріали для підготовки семінарських занять для викладачів і студентів. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2019. 52 с.
- Кузик О.В. Маркетинг послуг: Методичні матеріали для самостійної підготовки студентів. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2019. 76 с.
- Кузик О.В. Маркетинг послуг: технології та стратегії: навч. посіб. Львів: Видавництво ЛНУ ім. І.Франка, 2018. 338 с.
- Беквіт Г. Продаючи невидиме. Керівництво з сучасного маркетингу послуг. Книжковий клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2018. 192 с.
- Буднікевич І. Маркетинг у галузях і сферах діяльності. Навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури. 2019, 536 с.
- Іванова Л. О. Маркетинг послуг : навчальний посібник / Л. О. Іванова, Б. Б. Семак, О. М. Вовчанська. – Львів : Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2018. 508 с.
- Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия, 4-е изд. / пер. с англ. М.: «Вильямс», 2005. 1008 с.
- Моргулець О.Б. Менеджмент у сфері послуг: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. 384 с.
- Шканова О.М. Маркетинг послуг: навч. посібн. К.: Кондор, 2008. 304 с.
- Atanu A. Services Marketing Issues in Emerging Economies. Springer Singapore. 2020. 195 p.