Маркетинг послуг (051 “Бізнес-економіка”) – вибірковий

Тип: На вибір студента

Кафедра: маркетингу

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
716доцент Кузик О. В.ЕКЕ-41с,

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
716ЕКЕ-41сдоцент Кузик О. В.

Опис курсу

Сьогодні в усьому світі сфера послуг перебуває на стадії змін практично революційного характеру, при яких традиційні бізнес-моделі стають щораз менше придатними. Ми є свідками того, що під впливом нових тенденцій у сфері послуг наш стиль життя і роботи різко змінюється. Постійно створюються нові способи задоволення наших потреб у цій сфері, включаючи такі потреби, про наявність яких недавно ми не підозрювали.

Предметом вивчення навчальної дисципліни «Маркетинг послуг» є вивчення сучасних економічних категорій маркетингу послуг, засвоєння практичних аспектів планування та надання конкурентоспроможних послуг, аналіз сфери застосування маркетингу послуг.

Метою вивчення дисципліни є поглиблення знань студентів щодо особливостей маркетингу послуг як специфічного продукту та умов, механізмів і інструментів використання його в діяльності організацій (підприємств), засвоєння знань щодо розробки маркетингових стратегій та складових маркетингу-мікс (цінова, товарна, асортиментна, комунікативна, розподільча політики) для підприємства сфери послуг.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Маркетинг послуг» є визначення економічного змісту та сутності послуги, як специфічного товару; розуміння суті маркетингу у сфері послуг, його особливостей; вивчення ринку послуг, його структуризації на світовому і державному рівнях, регулювання і нормативного забезпечення; засвоєння навичок розробки складових маркетингу-мікс для підприємств сфери послуг; ознайомлення з практичними навичками розробки маркетингової стратегії підприємства; практичний аналіз якості та конкурентоспроможності послуг, що надаються.

У підсумку вивчення дисципліни студент повинен мати необхідні знання з теорії і практики маркетингу у сфері послуг.

Студент повинен знати:

  • зміст та особливості маркетингу сфери послуг;
  • сегментацію ринку послуг;
  • моделі маркетингу у сфері послуг;
  • маркетингові стратегії на ринку послуг;
  • політику ціноутворення у сфері послуг;
  • етапи створення послуг-новинок та розробку іноваційної політики у сфері послуг;
  • підходи до планування маркетингу у сфері послуг;

Студент повинен розуміти:

  • особливості впровадження комплексу маркетингу у сфері послуг;
  • особливості товарної політики на ринку послуг;
  • особливості маркетингової комунікаційної політики у сфері послуг;
  • особливості контролю та аудиту маркетингу у сфері послуг;
  • тенденції розвитку маркетингу у сфері послуг;

Студент повинен вміти:

– розробляти маркетингові стратегії підприємств на ринку послуг;

  • досліджувати та аналізувати маркетингову стратегію підприємств на ринку послуг;
  • розробляти товарну політику щодо послуг;
  • вирішувати питання ціноутворення;
  • досліджувати особливості впровадження елементів комплексу маркетингу на підприємствах сфери послуг;
  • розробляти товарну політику підприємств сфери послуг;
  • розробляти маркетингову комунікаційну політику підприємств сфери послуг;
  • проводити сегментування ринку послуг;
  • розробляти стратегічні плани, тактичні та оперативні плани підприємств у сфері послуг.

Рекомендована література

  1. Кузик О.В. Маркетинг послуг: Методичні матеріали для підготовки семінарських занять для викладачів і студентів. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2019. 52 с.
  2. Кузик О.В. Маркетинг послуг: Методичні матеріали для самостійної підготовки студентів. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2019. 76 с.
  3. Кузик О.В. Маркетинг послуг: технології та стратегії: навч. посіб. Львів: Видавництво ЛНУ ім. І.Франка, 2018. 338 с.
  4. Беквіт Г. Продаючи невидиме. Керівництво з сучасного маркетингу послуг. Книжковий клуб «Клуб Сімейного Дозвілля», 2018. 192 с.
  5. Буднікевич І. Маркетинг у галузях і сферах діяльності. Навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури. 2019, 536 с.
  6. Іванова Л. О. Маркетинг послуг : навчальний посібник / Л. О. Іванова, Б. Б. Семак, О. М. Вовчанська. – Львів : Видавництво Львівського торговельно-економічного університету, 2018. 508 с.
  7. Лавлок К. Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия, 4-е изд. / пер. с англ. М.: «Вильямс», 2005. 1008 с.
  8. Моргулець О.Б. Менеджмент у сфері послуг: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. 384 с.
  9. Шканова О.М. Маркетинг послуг: навч. посібн. К.: Кондор, 2008. 304 с.
  10. Atanu A. Services Marketing Issues in Emerging Economies. Springer Singapore. 2020. 195 p.

Матеріали

Робоча програма “Маркетинг послуг” (051-Бізнес-економіка)

Силабус: Силабус "Маркетинг послуг" (051 "Бізнес-економіка")

Завантажити силабус