Маркетинг у роздрібній торгівлі (075 “Маркетинг”)
Тип: Нормативний
Кафедра: маркетингу
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
10 | 6 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
10 | 48 | професор Майовець Є. Й. | ЕКНМ-51с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
10 | 32 | ЕКНМ-51с | професор Майовець Є. Й. |
Опис курсу
Метою курсу «Маркетинг у роздрібній торгівлі» є оволодіння теоретико-методичними знаннями для організації практичної маркетингової діяльності у сфері роздрібної торгівлі.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен:
знати:
- місце і роль торгівлі в процесі товарного розподілу;
- класифікацію торговельних підприємств і особливості організації там маркетингу;
- закономірності розвитку роздрібної торгівлі в Україні і у світі;
- як здійснювалася трансформація структури роздрібної торгівлі в Україні;
- місце маркетингового планування і контролю в маркетинговій діяльності магазину;
- проблеми безпеки у великих супермаркетах;
- як здійснюється кадрова політика на підприємствах торгівлі і яку роль відіграють креативні маркетологи і мерчандайзери;
- чинники, що впливають на взаємовідносини з колективах роздрібних торговельних підприємств;
- значення інформації у підтримці управлінських рішень, критерії які визначають якість інформаційних ресурсів;
- чому кожний торговельний заклад повинен мати свій індивідуальний імідж і фірмовий стиль;
- роль і місце реклами в комунікаційному торговельному процесі;
- суть маркетингової політики розподілу у продовольчих і непродовольчих магазинах;
- механізм управління товарними запасами магазину;
- психологічні аспекти формування роздрібних цін;
- підходи до проблем ціноутворення і використання методів цінового сегментування.
вміти:
- оцінити потенціал підприємств торгівлі;
- проаналізувати вплив чинників макросередовища на стан торговельних підприємств;
- організувати маркетингове управління в торговельних закладах і мережах;
- вибрати найоптимальніший механізм мотивації персоналу в супермаркетах;
- організувати заходи щодо запобігання крадіжок і підтримки безпеки у торгівлі;
- обґрунтувати критерії відбору торговельного персоналу та вимоги до нового;
- сформувати напрями підтримки дисципліни і відповідальності торговельного персоналу;
- описати структуру інформаційної системи роздрібного торговельного підприємства, її слабкі і сильні сторони;
- пояснити роль ціни як одного з визначальних інструментів комплексу торговельного маркетингу;
- обґрунтувати цінову стратегію роздрібного продавця;
- проаналізувати специфіку ціноутворення в електронній торгівлі;
- вибрати шляхи формування товарного асортименту;
- сформувати механізм оптимізації товарних запасів.
Рекомендована література
- Майовець Є.Й. Маркетинг: теорія та методологія: навч. посіб.: Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2015.449 с.
- Майовець Є.Й. Маркетинг у роздрібній торгівлі. Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2020. 225 с.
- Майовець Є.Й., Кузик О.В. Маркетингові комунікації. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2013. 192 с.
- Майовець Є.Й., Майовець Я.М. Маркетинг у роздрібній торгівлі: навч. посібник. Львів: «Галич-Прес», 2022. 220с.
- Городняк І. В. Поведінка споживача: навч. посіб. Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2018. 255 с.
- Апопій В.В., Міщук І.П., Ребицький В.М., Рудницький С.У., Хом’як Ю.М. Організація торгівлі. Підручник 3-тє вид. за редакцією Апопія В. В. Київ: Центр учбової літератури, 2009. 632 с.
- Андрушків Б.М., Кузьмін О.Є. Основи менеджменту. Львів: Світ, 2014. 296 с.
- Голошубова Н.О. Організація торгівлі: підруч. для студ. вищ. навч. закл. Київ. нац. торг.-екон. ун-т.2-ге вид., переробл. та допов. Київ:Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2012. 679с.
- Гринів Б. В. Економічний аналіз торговельної діяльності: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2011. 392 с.
- Марцин В.С. Економіка торгівлі: Підручник. Київ, 2008. 603 с.
Матеріали
Програма Маркетингова діяльність закладів торгівлі
Робоча програма Маркетингова діяльність закладів торгівлі_075_2022