Маркетингова діяльність закладів торгівлі

Тип: Нормативний

Кафедра: маркетингу

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
232професор Майовець Є. Й.ЕКНМ-51с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
248ЕКНМ-51спрофесор Майовець Є. Й.

Опис курсу

Метою курсу «Маркетингова діяльність закладів торгівлі» є оволодіння теоретико-методичними знаннями для організації практичної маркетингової діяльності у сфері роздрібної торгівлі.

Основними завдання дисципліни є:

  • вивчення місця і ролі роздрібної торгівлі у процесі товарного розподілу;
  • ознайомлення студентів із особливостями комплексу маркетингу у сфері роздрібної торгівлі;
  • вивчення впливу маркетингового середовища на комерційну діяльність торгівельних підприємств;
  • оволодіння навиками маркетингового управління у торгівельних мережах і закладах;
  • набуття знань з організації роботи торгівельного персоналу, його навчання, підготовку кадрових менеджерів і мерчандайзерів;
  • розуміння важливості вибору правильного місцярозташування торговельного підприємства, організація місця продажу, підлаштування дизайну магазину під цільових споживачів;
  • формування практичних навичок з організації маркетингової комунікаційної діяльності через використання таких інструментів як реклама, вивіски, вітрини, кольори, освітлення, викладка товарів;
  • з’ясування місця закупівель і збуту в системі товарного розподілу, вміння ефективної викладки продовольчих і непродовольчих товарів в магазині;
  • розуміння впливу моди на закупівлі і продаж непродовольчих товарів;
  • засвоєння правил формування ефективного товарного асортименту і оптимального ціноутворення.

1) знати:

  • місце і роль роздрібної торгівлі в процесі товарного розподілу;
  • класифікацію торгівельних підприємств і особливості організації там маркетингу;
  • закономірності розвитку роздрібної торгівлі в Україні і у світі;
  • як здійснювалася трансформація структури роздрібної торгівлі в Україні;
  • місце маркетингового планування і контролю в маркетинговій діяльності магазину;
  • проблеми безпеки у великих супермаркетах;
  • як здійснюється кадрова політика на підприємствах торгівлі і яку роль відіграють креативні маркетологи і мерчандайзери;
  • чинники, що впливають на взаємовідносини з колективах роздрібних торгівельних підприємств;
  • значення інформації у підтримці управлінських рішень, критерії які визначають якість інформаційних ресурсів;
  • роль місцярозташування магазину в ефективній маркетингово-комерційній діяльності;
  • чому кожний торгівельний заклад повинен мати свій індивідуальний імідж і фірмовий стиль;
  • роль і місце реклами в комунікаційному процесі магазину;
  • суть маркетингової політики розподілу у продовольчих і непродовольчих магазинах;
  • механізм управління товарними запасами магазину;
  • вплив моди на процеси закупівлі і продажу непродовольчих товарів;
  • правила викладання товарів у продовольчих і непродовольчих магазинах;
  • психологічні аспекти формування роздрібних цін;
  • класифікацію товарного асортименту в магазинах;
  • підходи до проблем ціноутворення і використання методів цінового сегментування.

 

2) вміти:

  • оцінити потенціал підприємств роздрібної торгівлі;
  • проаналізувати вплив чинників макросередовища на стан роздрібних торгівельних підприємств;
  • організувати маркетингове управління в торгівельних закладах і мережах;
  • вибрати найоптимальніший механізм мотивації персоналу в супермаркетах;
  • організувати заходи щодо запобігання крадіжок і підтримки безпеки у супермаркетах;
  • обґрунтувати критерії відбору персоналу та вимоги до нового;
  • сформувати напрями підтримки дисципліни і відповідальності персоналу в магазинах;
  • описати структуру інформаційної системи роздрібного торгівельного підприємства, її слабкі і сильні сторони;
  • організувати найоптимальніше місце продажу в магазині;
  • формувати дизайн магазину залежно від потреби і психології цільових споживачів;
  • показати як з допомогою дизайну можна інформувати клієнта про моду, стиль, ціни, новини, спосіб використання товару;
  • описати механізм оформлення декорацій, спеціальних декорацій, декорацій до свят;
  • визначити гаму кольорів які найбільше відповідають фірмовому стилю магазину, його дизайну і пропонованим товарам;
  • обґрунтувати як освітлення магазину впливає на психологічний настрій покупця і його бажання здійснити купівлю;
  • найбільш оптимально розмістити виставкові манекени у закладах торгівлі;
  • пояснити роль ціни як одного з визначальних інструментів комплексу торгівельного маркетингу;
  • обґрунтувати цінову стратегію роздрібного продавця;
  • проаналізувати специфіку ціноутворення в електронній торгівлі;
  • вибрати шляхи формування товарного асортименту;
  • сформувати механізм оптимізації товарних запасів.

Рекомендована література

  1. Майовець Є.Й. Маркетинг: теорія та методологія: навч. посіб.: Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2015.449 с.
  2. Майовець Є.Й. Маркетинг у роздрібній торгівлі. Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2020 с.
  3. Майовець Є.Й., Кузик О.В. Маркетингові комунікації. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2013. 192 с.
  4. Городняк І. В. Поведінка споживача: навч. посіб. Львів. нац. ун-т ім. Івана Франка. Львів : ЛНУ ім. Івана Франка, 2018. 255 с.
  5. Апопій В.В., Міщук І.П., Ребицький В.М., Рудницький С.У., Хом’як Ю.М. Організація торгівлі. Підручник 3-тє вид. за редакцією Апопія В. В. К.: Центр учбової літератури, 2009. 632 с.
  6. Андрушків Б.М. Основи менеджменту. Б. М. Андрушків, О. Є. Кузьмін. Львів : Світ, 2014. 296 с.
  7. Голошубова Н.О. Організація торгівлі: підруч. для студ. вищ. навч. закл. Київ. нац. торг.-екон. ун-т. – 2-ге вид., переробл. та допов. К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2012. 679 с.
  8. Гринів Б. В. Економічний аналіз торговельної діяльності: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури. 2011. 392 с.
  9. Економіка торгівлі: Підручник 2-ге вид., випр. і доп. Затверджено МОН. Марцин В. С. Київ. 2008. 603 с.
  10. Веревченко, А.П., Горчаков, В.В., Иванов, И.В., Голодова О.В. Информационные ресурсы для принятия решений Серия: Уч. пособие. М.: Академический проект: Деловая книга. 2002. 560 с.
  11. Колборн Роберт. Идеальный магазин. пер. с англ. под ред. И. О. Черкасовой. СПб.: Издательский дом «Нева», 2003. 416 с.
  12. Современный супермаркет. Учебник по современным формам торговли. М.: Изд-во Жигулського. 2003. 336 с.

Матеріали

Робоча програма МДЗТ

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус:

Завантажити силабус