Прогнозування соціально-економічних процесів
Тип: Нормативний
Кафедра: економічної кібернетики
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
6 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
6 | 32 | доцент Дацків Н. І. | ЕКк-31с, ЕКк-32с |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
6 | 32 | ЕКк-31с | доцент Дацків Н. І. |
ЕКк-32с | доцент Дацків Н. І. |
Опис курсу
Метою вивчення нормативної дисципліни “Прогнозування соціально-економічних процесів” є ознайомлення студентів із сучасними методами, засобами і можливостями прогностики для оволодіння сучасними підходами та інструментами для вирішення наступних завдань: створення наукових передумов необхідних для прийняття управлінських рішень, наукового аналізу тенденцій зміни соціально-економічних процесів; визначення множини можливих варіантів розвитку соціально-економічних процесів виходячи з наявних тенденцій та поставлену мету розвитку економічної системи; оцінювання ймовірних результатів рішень, які приймаються; обґрунтування напрямків розвитку у соціально-економічній та науково-технічній сферах.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Прогнозування соціально-економічних процесів” єнавчання студентів сучасних методів, засобів і можливостей прогностики.
Після завершення цього курсу студент буде
знати:
– принципи і методи соціально-економічного прогнозування;
– основні моделі економічного прогнозування;
– математичний апарат, необхідний для прогнозування соціально-економічних процесів.
вміти:
– визначати перспективи розвитку в області, що досліджується на основі математичних методів.
Очікувані результати навчання покликані забезпечити набуття компетентностей: ЗК 3, ЗК 4, СК 4, СК 9, СКС 3; результатів навчання: ПРН 8, ПРН 12, ПРН 16, ПРН 21, ПРН 23, ПРН 25, ПРН 27, ПРН 28, визначених освітньо-професійною програмою.
Рекомендована література
Базова
- Гаврилюк Л.А., Бержанір А.Л. Прогнозування соціально-економічних процесів : підручник.Умань, 2005. 280 с.
- Глівенко С.В., Соколов М.О., Теліженко О.М. Економічне прогнозування : навчальний посібник. Суми : Унівеситетська книга, 2004. 208 с.
- Грабовецький Б. Є. Теорія і практика прогнозування в управлінні сучасним виробництвом : монографія. Вінниця : УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2002. 262 с.
- Здрок В.В., Лагоцький Т.Я., Паславська І.М. Моделювання економічної динаміки : практикум. Львів : “Магнолія 2006”, 2013. 256 с.
- Касьяненко В. О., Старченко Л. В. Моделювання та прогнозування економічних процесів : навчальний посібник. Суми : ВТД «Університетська книга», 2006. 185 с.
- Моделі і методи соціально-економічного прогнозування : підручник / В. М. Геєць, Т. С. Клебанова, О. І. Черняк та ін. Харків : ВД “ІНЖЕК”, 2005. 396 с.
- Прогнозування соціально-економічних процесів : навчальний посібник для студентів напряму 6.030502 “Економічна кібернетика” денної форми навчання / Клебанова Т.С., Курзенев В.А., Наумов В.М. та ін. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2015. 656 с.
- Прогнозування соціально-економічних процесів: навчальний посібник / Скрипник А., Клименко Н., Стариченко Є., Волошина Т. Київ : НУБІП України, 2019. 237с.
- Яцура В.В., Сенишин О.С., Горинь М.О. Соціально-економічне прогнозування : навчальний посібник. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. 412 с.
Допоміжна
- Траєкторії розвитку повоєнної економіки України в системі координат постпандемічного світу: колективна монографія / за ред. д-р екон. наук, проф., чл.-кор. НАН України М.І. Скрипниченко. НАН України, ДУ «Ін-т екон. та прогнозув. НАН України». Київ, 2023. 202 с. URL:http://ief.org.ua/wp-content/uploads/2023/08/Traiektorii-rozvytku-povoiennoi-ekonomiky-Ukrainy.pdf
- Присенко Г.В., Равікович Є.І. Прогнозування соціально-економічних процесів : навчальний посібник. Київ : КНЕУ, 2005. 378 с.
Інформаційні ресурси
- URL: https://ukrstat.gov.ua/operativ/oper_new.html
- URL: investgazeta.net.
- URL: http://eip.org.ua
- URL: https://forbes.ua
Матеріали
Завдання та методичні рекомендації до лабораторної роботи №1
Завдання та методичні рекомендації до лабораторної роботи №2
Завдання та методичні рекомендації до лабораторної роботи №3
Методичні рекомендації щодо виконання індивідуальних завдань з курсу «Прогнозування соціально-економічних процесів»