Інформаційний бізнес 073 Менеджмент, освітня програма “Інформаційні системи у менеджменті”
Тип: На вибір студента
Кафедра: інформаційних систем у менеджменті
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
8 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
8 | 28 | Вишневська С. М. |
Лабораторні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
8 | 14 |
Опис курсу
Курс розроблено таким чином , щоб надати студентам необхідні фахові знання управління складними динамічними економічними системами, розвиток та функціонування яких відбувається в умовах нестаціонарності та стохастичності зовнішнього середовища. Інформаційний бізнес як навчальна дисципліна займається розробкою і практичним застосуванням найбільш ефективних форм побудови організаційних систем в сфері інформаційного бізнесу. Тому в курсі представлені основні методи інформаційного бізнесу, які широко застосовуються при перспективному і поточному плануванні, проектуванні організаційних систем, управлінні виробничими і технологічними процесами фірм інформаційного бізнесу. Також представлено застосування історичного та макроекономічного методів щодо оцінки процесів інформатизації економіки та суспільства в цілому дозволяє виконати аналіз, узагальнення та визначення доцільності використання вітчизняного та зарубіжного досвіду з інформаційного обслуговування об’єктів управління різних ієрархічних рівнів; ефективно використовувати сучасний науковий інструментарій формування та ухвалення управлінських рішень. Акценти зроблено на вивченні навчальної даної дисципліни, а саме оволодіння студентами компетентностями аналізувати і використовувати інформаційні ресурси для технології формування і ведення бізнесу та його входження в інформаційний ринок.
Мета дисципліни сформувати у студентів розуміння і бачення процесів, що відбуваються в інформаційному бізнесі, і їх вплив на економічну діяльність, що дає прибуток; або інші особисті вигоди.
Задля досягнення посталеної мети визначено наступні цілі:
1) вивчення сутності та основних елементів системи інформаційного бізнесу та принципів їх функціонування;
2) вивчення поняття та принципів досягнення навичок та виявлення особливих умов для проведення якісної інформаційної діяльності на підприємстві;
3) оволодіння науковою та професійною термінологією інформаційного бізнесу, та базовим інструментарієм аналізу поведінки та механізму прийняття рішень працівниками щодо надання інформаційних послуг своїм клієнтам, та безпосереднє створення спеціального програмного забезпечення, яке з відносною точністю може прогнозувати зміну фінансових подій;
4) аналіз впливу бенчмаркетингу, як ефективної технології впровадження інформаційного бізнесу;
5) вивчення інституційної структури, інструментарію та механізмів функціонування окремих сегментів інформаційного ринку;
6) вивчення принципів, механізмів та інструментів рекламної діяльності для стимулювання збуту інформаційних продуктів;
7) визначення стратегії розвитку інформаційного бізнесу в Україні.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен демонструвати знання, уміння та навички:
Знати:
- основні категорії інформаційного бізнесу;
- види інформаційних послуг та їх постачальників;
- визначення основних понять «інформаційні ресурси», «інформаційний продукт» та «інформаційна послуга» та їх види;
- носії інформації та бази даних;
- основну типологію підприємств сфери інформаційного бізнесу та інформаційну інфраструктуру підприємства інформаційного бізнесу;
- проблеми інформаційного забезпечення на ринку;
- методи інформаційно-аналітичної діяльності;
- інформаційне моделювання об’єкта, діагностика та його прогнозування;
- поняття та функції моніторингу як технології дослідження інформаційного середовища;
- поняття бізнес-інформації як предмету праці у сфері інформаційного бізнесу;
- інформаційну продукцію як результат інформаційних досліджень тощо.
Уміти:
- розуміти та використовувати технології та принципи створення та організації інформаційного бізнесу;
- забезпечувати функціонування інформаційного бізнесу в умовах розвитку інформаційного суспільства;
- здійснювати планування інформаційного бізнесу;
- здійснювати пошук та узагальнення бізнес-інформації та інформацію з питань організації інформаційного бізнесу;
- робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції щодо організації інформаційного бізнесу;
- застосовувати інформаційні технології для покращення інформаційної структури підприємства;
- застосовувати набуті навички в практичній діяльності;
використовувати найкращий зарубіжний та вітчизняний досвід у цій сфері.
Тривалість та обсяг курсу: 90 год., з них: 42 годин аудиторних занять. З них 28 годин лекцій, 14 годин лабораторних занять та 48 годин самостійної роботи
Рекомендована література
Основна література:
- Квасній Л.Г., Вівчар О.І., Малик Л.О., Паславська В.В. Experience of leading countries in terms of robotics for the implementation of digital technologies/ Artificial intelligence as a basis for the development of the digital economy: textbook / Edited by I.Tatomyr, Z.Kvasnii. Praha: OKTAN PRINT, 2021. 376p. PP.77-84
- Пелеха Ю.І., Горбань Ю.І. Інформаційний бізнес: підручник. К.: В-во „Ліра”, 2019. 492 с.
- Єжова Л.Ф. Інформаційний маркетинг : навч. посібник. К. : КНЕУ, 2002. 560 с. Кавун С.В., Смірнов О.А., Столбов В.Ф. Основи інформаційної безпеки: навч. посібник. Кіровоград : КНТУ, 2012. 442 с.
- Спрінсян В.Г., Бірюкова Т.Л. Ресурси та технології інформаційного менеджменту: навчальний посібник. Одеса : ОНПУ, 2012. 248 с.
Додаткова література:
Бойчук І. В., Музика О. М. Інтернет в маркетингу : підручник. К.: ЦУЛ, 2010. 512 с.