Методологія і організація наукових досліджень (073 “Менеджмент”)
Тип: На вибір студента
Кафедра: менеджменту
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
11 | 3 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
11 | 16 | доцент Павлишин М. Л. | ЕКММ-61с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
11 | 16 | ЕККМ-61с | доцент Павлишин М. Л. |
Опис курсу
Мета дисципліни «Методологія і організація наукових досліджень»: ознайомлення з методиками наукових досліджень, сформувати вміння застосовувати її у практичній діяльності; організовувати дослідницьку діяльність в закладах освіти.
Основними завданнями вивчення навчальної дисципліни полягає у засвоєнні:
– концепції, основні поняття та засади наукового дослідження;
– види наукових досліджень та особливості їх проведень;
– методи та прийоми наукового дослідження;
– сутність теоретичних та сучасних емпіричних методів наукових досліджень;
– джерела первинної і вторинної інформації, необхідної для наукової роботи;
– можливості та області застосування математичних та статистичних методів моделювання освітніх процесів;
– методичні особливості проведення досліджень в освіті;
– способи координації комплексних наукових досліджень.
Згідно з вимогами Стандарту дисципліна забезпечує набуття здобувачами компетентностей:
Загальні компетенції (ЗК):
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності);
ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальні (фахові) компетенції (ФК):
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, у тому числі відповідно до визначених цілей та міжнародних стандартів;
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани;
СК11. Здатність самостійно опановувати і використовувати сучасні дослідницькі, комунікаційні і консалтингові технології у сфері менеджменту та бізнес-адміністрування.
Програмні результати навчання, формуванню яких сприяє навчальна дисципліна:
ПРН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління у непередбачуваних умовах;
ПРН 4. Обґрунтовувати та управляти проєктами, генерувати підприємницькі ідеї;
ПРН 8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією;
ПРН 9. Вміти спілкуватись у професійних і наукових волах державною та іноземною мовами;
ПРН 15. Вміти використовувати навички проєктного управління, методи управління якістю та технології управлінського консультування для досягнення цілей організації.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні оволодіти такими
професійно-функціональними знаннями та вміннями:
знати:
– існуючі методи досліджень, в тому числі методи збору емпіричних даних і їх теоретичного осмислення;
– способи і прийоми отримання нових знань і умінь, включаючи нові галузі знань, безпосередньо не пов’язаних зі сферою діяльності;
– спеціальну термінологію, яка використовується в іноземних мовах, для професійного спілкування в сфері діяльності;
– способи подання наукових досягнень і методи презентації наукових результатів із залученням сучасних технічних засобів;
– результати новітніх досліджень, одержаних вітчизняними та зарубіжними дослідниками і опублікованих у провідних фахових журналах з теми дослідження;
– теоретичні та методологічні основи проведення наукових досліджень;
вміти:
– використовувати загальнонаукові методи дослідження, проводити збір і аналіз емпіричних даних;
– розширювати і використовувати в практичній діяльності нові знання і вміння, включаючи нові галузі знань, безпосередньо не пов’язаних зі сферою діяльності користуватися іноземними мовами як засобом професійного спілкування;
– представляти наукові досягнення і використовувати для цих цілей сучасні технології;
– узагальнювати наявні результати новітніх досліджень, одержаних вітчизняними та зарубіжними дослідниками, виявляти перспективні напрямки, складати програму досліджень;
– визначати актуальність, теоретичну значущість обраної теми наукового дослідження;
– виділяти етапи проведення самостійних досліджень відповідно до розробленої програми;
– узагальнювати і представляти результати досліджень у вигляді статтею або доповідей;
– застосовувати основні положення методичних рекомендацій для реалізації розроблених проектів і програм.
Рекомендована література
Законодавчо-нормативні акти
1.ДСТУ 3008:2015. Звіти у сфері науки і техніки. Структура та правила оформлювання [Чинний від 2015-06-22]. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 2016. 31с.
2. Положення про забезпечення академічної доброчесності у Львівському національному університеті імені Івана Франка.
3. Положення про організацію освітнього процесу у Львівському національному університеті імені Івана Франка.
Основна
- Важинський С.Е., Щербак Т.І. Методика та організація наукових досліджень : навч. посібник. Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2016. 260 с.
- Гринчишин Я.М. Конспект лекцій з дисципліни «Методологія наукових досліджень у фінансах». Львів: ВЦ ЛНУ ім. Івана Франка, 2018. 73 с.
- Кирильчук А., Наконечний Ю. Методологія та організація досліджень в науках про Землю : навч. посібник. Львів: ВЦ ЛНУ ім. Івана Франка, 2021. 496 с.
- Основи наукових досліджень: навч.-метод. посібник/ Крохмальний Р. та інші. Львів: ЛНУ ім. І. Франка, 2020. 464 с.
- Мальська М., Паньків Н. Основи наукових досліджень: навч. посібник. Львів: ВЦ ЛНУ ім.Івана Франка, 2020. 226 с.
- Методологія наукових досліджень у статистиці: навч. посібник / Матковський С.О., Вдовин М.Л., Гринькевич О.С. та інші. Львів: ВЦ ЛНУ ім. Івана Франка, 2015. 378 с.
Додаткова
- Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнарод. благод. фонд “Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики” / За ред. Т.В. Фінікова, А.Є. Артюхова. Київ: Таксон, 2016. – 234 с.
- Боженко О., Корян Ю., Федорець М. Міжнародні стилі цитування та посилання в наукових роботах : метод. рекомендації. Київ : НУБА, 2016. 117 с.
- Основи методології та організації наукових досліджень: навч. посібник / За ред. А.Є.Конверського. Київ, 2010.
- Горинь М.О., Жук О.П. Методичні рекомендації щодо підготовки, оформлення та захисту кваліфікаційних робіт для здобувачів ОПП «Менеджмент організацій і адміністрування» спец. 073 «Менеджмент» другого (магістерського) рівня вищої освіти. Львів: ВЦ ЛНУ імені Івана Франка, 2021. 48 с.