Фінансові моделі креативних індустрій

Тип: На вибір студента

Кафедра: фінансів, грошового обігу та кредиту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
34Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
11доцент Рубаха М. В.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
11доцент Рубаха М. В.

Опис курсу

Навчальна дисципліна спрямована на формування у майбутніх магістрів теоретичних знань та практичних навиків у сфері бізнес- та фінансового моделювання у креативних індустріях.

Курс розкриває роль креативних індустрій в економіці, соціальному розвитку в Україні та за кордоном і знайомить здобувачів з практичними аспектами фінансової діяльності у сфері креативних індустрій; розкриває особливості розроблення фінансових моделей розвитку такого бізнесу та взаємодії з споживачами товарів та послуг у креативному підприємництві; дає можливість ознайомитись із ключовими секторами галузі культурних і креативних індустрій.

Навчальна дисципліна «Фінансові моделі креативних індустрій» є дисципліною вільного вибору студентів, яка викладається в 3 семестрі магістратури в обсязі 4 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

Дисципліна спрямована на формування у магістрів ОНП «Фінанси і кредит» другого (магістерського) рівня (зі спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок») теоретичних знань основних понять, які дають змогу аналізувати функціонування креативних індустрій в Україні та за кордоном та практичних навиків розроблення фінансових моделей креативного підприємництва. Особлива увага приділена аналізу пріоритетів споживачів послуг креативних індустрій, особливостям бізнес-процесів та стратегічного аналізу у креативному секторі.

Метою вибіркової дисципліни «Фінансові моделі креативних індустрій» є розкриття змісту теоретичних понять, що стосуються функціонування «креативної індустрії», визначення основних функції і механізмів розроблення фінансової моделі та вивчення особливостей фінансового менеджменту у креативному підприємництві, з’ясування особливостей розвитку креативних і культурних індустрій в Україні і за кордоном.

Цілі курсу: набуття теоретичних знань щодо сутності та структури креативних індустрій, їх впливу на економічний розвиток, володіння практичними навичками формування фінансових моделей креативних підприємств, аналіз тенденцій розвитку креативних індустрій в умовах глобалізації та цифровізації економіки, а також розвиток аналітичних компетенцій для оцінки інвестиційних можливостей у креативному секторі та розробки стратегій його фінансового розвитку.

Рекомендована література

Законодавство:

  1. Закон «Про внесення змін до Закону України «Про культуру» (щодо визначення поняття«креативні індустрії»)» 2018 р., № 34, URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2458-19#Text

Інформаційні ресурси:

  1. Бабець І. Г., Полякова Ю. В., Мокій О. А. Міжнародний менеджмент інноваційної діяльності : підручник. Львів, 2016. 493 с.
  2. Божидарнік Т.В. Креативний менеджмент : навч. посібн. / Т.В. Божидарнік, Н.М. Василик. – Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2014. – 498 с.
  3. Вахович І. Розвиток креативних індустрій: регіональний вимір : монографія / І. Вахович, О. Чуль. – Луцьк : Вежа-Друк, 2014. – 288 с
  4. Вовчак О. Д., Рущишин Н. М. Інвестиційний менеджмент : підручник. Укоопспілка. Львів, 2016. 463 с.
  5. Гриценко А.А. Логіка суспільного розвитку в контексті цифровізації економіки / А.А. Гриценко // Цифрова економіка : зб. матер. Націон. наук.-метод. конфер., 4–5 жовтня 2018 р., м. Київ. – К. : КНЕУ, 2018. – С. 94–97.
  6. Давимука С. А., Федулова Л. І. Креативний сектор економіки : досвід та напрями розбудови. Львів, 2017. 528 с.
  7. Зеленська Л. М., Романова А. О. Івент-менеджмент : словник довідник організатора заходів. Київ : НАКККіМ, 2015. 84 с.
  8. Ілляшенко С. М. Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань : монографія. Харків ; Суми : Діса плюс, 2016. 190 с.
  9. Інноваційне підприємництво: креативність, комерціалізація, екосистема : навч. посібн. для вищих навчальних закладів / авт. кол. : Ю.М. Бажал, І.В. Бакушевич, У. Венесаар та ін. / за ред. д-ра екон. наук, проф. Ю.М. Бажала. – К. : Унів. вид-во ПУЛЬСАРИ, 2015. – 280 с.
  10. Інформатизація і модернізація соціокультурної сфери суспільства: взаємодія та розвиток : [монографія] / О. С. Онищенко, В. М. Горовий, В. І. Попик та ін.; НАН України ; Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. К., 2013. 184 с.
  11. Кізима Т.О. Фінансове забезпечення розвитку культурномистецьких індустрій в Україні / Т.О. Кізима // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія: Економіка. – – № 6. – С. 47–51.
  12. Коляденко С.В. Цифрова економіка: передумови та етапи становлення в україні і у світі / С.В. Коляденко // Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. – 2016. – № 6. – С. 105–112.
  13. Креативний менеджмент. Навч. посіб. / І.І. Свидрук // – К. : Центр учбової літератури, – 224 с.
  14. Креативний менеджмент. Підручник. / В.Я. Брич, М.М. Корман // – Т.: ТНЕУ, 2018. – 220 с.
  15. Крупка, М., Войтович, Л., Пайтра, Н., Рубаха, М., Ткачик, Л., & Демчишак, Н. (2024). Вплив іт-експорту на економічний розвиток: порівняльний аналіз України та країн Європи. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice5(58), 314–330. https://doi.org/10.55643/fcaptp.5.58.2024.4446
  16. Луговський О.В. Цифрова культура і її невід’ємне місце в сучасному інформаційному суспільстві / О.В. Луговський // Філософські обрії. – 2019. – № 42. – С. 219–223.
  17. Лук’яненко Д. Ідентифікація креативних інвестицій в глобальній економіці / Д. Лук’яненко, М. Бурмака, Т. Галахова // Міжнародна економічна політика. – 2016. – № 2(25). – С. 7–20.
  18. Мельник Т., Завгородня Є. ІТ-сектор України на світовому ринку. 2022. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2022. 125, 6 (грудень 2022), 17–36. DOI: https://doi.org/10.31617/3.2022(125)02 .
  19. Опанасюк В. Стартап-індустрія в структурі креативних індустрій : у пошуках визначення поняття «стартап». Культурні і креативні індустрії : історія, теорія та сучасні практики : матеріали міжн. наук.-практ. конф., 24 квіт. 2017 р. Київ : НАККіМ, 2017.
  20. Проскуріна М. О. Організаційно-економічний механізм культурної індустрії України : монографія. К. : Національна академія управління, 2018. 222 с. URL: https://nam.kiev.ua/files/publications/kniga-ostan.pdf
  21. Рубаха, М., Ткачик, Л., Приймак , І., Демчишак, Н., & Юрків, Р. (2024). Факторний аналіз фінансової результативності та формування стратегічної стійкості українських ІТ-компаній в умовах викликів війни. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 1(54), 260–281. https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.54.2024.4229
  22. Турський І.В. Глобальні та регіональні тренди креативних індустрій та перспективи їх розвитку в Україні / І.В. Турський // Моделювання регіональної економіки. – 2017. – № 2(30). – С. 108–127.
  23. Сучасний сталий розвиток в сфері культури : зарубіжний досвід для України / Драгомирецька Н. М., Дружинін С. С., Думинська С. В., Жилавська Р. П., Ковальова Ю. В. ; за заг. ред. Н.М. Драгомирецької. Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2019. 238 с.
  24. Ткачук В.О., Обіход С.В., Свінцицька О.М. Інформаційні технології в креативній економіці : навч. посібн. [Електронне видання]. – Житомир : Державний університет «Житомирська політехніка», 2022. – 260 с.
  25. Фарінья К. Розвиток культурних та креативних індустрій в Україні. Програми ЄС та Східного партнерства «Культура і креативність». 2017. — 59 с.
  26. Фаріон І. Д. Стратегічний аналіз: Навчальний посібник для студентів і аспірантів. – Тернопіль: ТНЕУ, 2009. – 635 с.
  27. Цифрові компетенції як умова формування якості людського капіталу : аналіт. зап. / В.С. Куйбіда, О.М. Петроє, Л.І. Федулова, Г.О. Андрощук. – Київ : НАДУ, 2019. – 28 с.
  28. Швиданенко Г. О. Формування бізнес-моделі підприємства : Навч. посіб. / Г. О. Швиданенко, Н.В. Ревуцька // — К. : КНЕУ, 2013. — 423 с.
  29. Blackburn, R.A, Hart, M., Wainwright, T. (2013), Small business performance: business, strategy and owner-manager characteristics, Journal of Small Business and Enterprise Development Vol. 20 No. 1, 2013 pp. 8-27
  30. Creative industries of UK. Infographics & assets (2017) // thecreativeindustries.co.uk/resources/infographics
  31. Dessein, J., Soini, K., Fairclough, G. and Horlings, L. (eds) (2015). Culture in, for and as Sustainable Development. Conclusions from the COST Action IS1007 Investigating Cultural Sustainability. University of Jyvaskyla, Finlan. – 72 p.
  32. Ernst & Young (2014). Creative growth. Measuring cultural and creative markets in the EU. Accessed March 05,2015, from http://www.ey.com/ Publication/vwLUAssets/Measuring_cultural_and_creative_markets_ in_the _EU /$FILE/Creating-Growth.pdf
  1. Hadida, A. (2015) Performance in the Creative Industries, The Oxford Handbook of Creative Industries URL: https://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780199603510.001.0001/oxfordhb-9780199603510-e-018
  2. Howkins, J. (2013). The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. Penguin Books.
  3. Lane Keller K., (2001), Building Customer-Based Brand Equity: A Blue-Print for Creating Strong Brands, Marketing Science Institute, Working Papers Series, Report no. 01-107
  4. Osterwalder A. Value Proposition Design / A. Os terwalder, Y. Pigneur, A. Smith, G. Bernarda, P. Papadakos. — New Jersey, IL, USA: John Wiley & Sons Inc., 2014. — 323 p.
  5. Proskurina M.O. (2016). The Market of Video and Conputer Gamesin the Structure of Cultural Industries of Ukraine, Economics, management, law: realities and perspectives: Collection of scientific articles. Les Edition L’Originale, Paris, France. – pp. 61-64.
  6. PWC (2017). Global entertainment and media outlook 2017-2021. – 42 p. // www.pwc.com/outlook
  7. Rubakha, M., Tkachyk, L., Pryimak, I., Demchyshak, N., & Yurkiv, R. (2024). Factor analysis of financial performance and formation of strategic resilience in Ukrainian it companies under the challenges of war. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 1(24), 260- 281. https://doi.org/10.22643/ fcaptp.1.24.2024.4229
  8. Su-Yin Lin (2012) Customer Orientation and Cross-Buying: The Mediating Effects of Relational Selling Behavior and Relationship Quality, Journal of Management Research 2012, Vol. 4, No. 4
  9. Tkachyk L., Rubakha M., Paitra N., Demchyshak N., Oznamets V. Research of IT Business in Ukraine: Trends, Forecasts and Development Strategies. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2023, 5(52), 353–368. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.5.52.2023.4128
  10. The creative enterprise toolkit. URL:https://creativeconomy.britishcouncil.org/media/uploads/files/nesta_cetoolkit_ukrainian_4books.pdf
  1. Creative Economy Outlook 2022: Trends in International Trade in Creative Industries. United Nations Conference on Trade and Development, 2022. URL. https://unctad.org/system/files/official-document/ditctsce2022d1_en.pdf

Здобувачі вищої освіти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.

Силабус: 2023-2024 Силабус дисципліни "Фінансові моделі креативних індустрій" для ОНП "Фінанси і кредит"

Завантажити силабус

Силабус: 2024-2025 Силабус дисципліни "Фінансові моделі креативних індустрій" для ОНП "Фінанси і кредит"

Завантажити силабус