Фінансові моделі креативних індустрій

Тип: На вибір студента

Кафедра: фінансів, грошового обігу та кредиту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
11Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
11доцент Рубаха М. В.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
11доцент Рубаха М. В.

Опис курсу

Навчальна дисципліна спрямована на формування у майбутніх магістрів теоретичних знань та практичних навиків у сфері бізнес- та фінансового моделювання у креативних індустріях.

Курс розкриває роль креативних індустрій в економіці, соціальному розвитку в Україні та за кордоном і знайомить здобувачів з практичними аспектами фінансової діяльності у сфері креативних індустрій; розкриває особливості розроблення фінансових моделей розвитку такого бізнесу та взаємодії з споживачами товарів та послуг у креативному підприємництві; дає можливість ознайомитись із ключовими секторами галузі культурних і креативних індустрій.

Коротка анотація курсу

Навчальна дисципліна «Фінансові моделі креативних індустрій» є дисципліною вільного вибору студентів, яка викладається в 3 семестрі магістратури в обсязі 3 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).

Дисципліна спрямована на формування у магістрів ОНП «Фінанси, банківська справа та страхування» другого (магістерського) рівня (зі спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування») теоретичних знань основних понять, які дають змогу аналізувати функціонування креативних індустрій в Україні та за кордоном та практичних навиків розроблення фінансових моделей креативного підприємництва. Особлива увага приділена аналізу пріоритетів споживачів послуг креативних індустрій, особливостям бізнес-процесів та стратегічного аналізу у креативному секторі.

Мета та цілі курсу

Метою вибіркової дисципліни «Фінансові моделі креативних індустрій» є розкриття змісту теоретичних понять, що стосуються функціонування «креативної індустрії», визначення основних функції і механізмів розроблення фінансової моделі та вивчення особливостей фінансового менеджменту у креативному підприємництві, з’ясування особливостей розвитку креативних і культурних індустрій в Україні і за кордоном.

Рекомендована література

Законодавство:

  1. Закон «Про внесення змін до Закону України «Про культуру» (щодо визначення поняття«креативні індустрії»)» 2018 р., № 34, URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2458-19#Text

Інформаційні ресурси:

  1. Бабець І. Г., Полякова Ю. В., Мокій О. А. Міжнародний менеджмент інноваційної діяльності : підручник. Львів, 2016. 493 с.
  2. Вовчак О. Д., Рущишин Н. М. Інвестиційний менеджмент : підручник. Укоопспілка. Львів, 2016. 463 с.
  3. Давимука С. А., Федулова Л. І. Креативний сектор економіки : досвід та напрями розбудови. Львів, 2017. 528 с.
  4. Зеленська Л. М., Романова А. О. Івент-менеджмент : словник довідник організатора заходів. Київ : НАКККіМ, 2015. 84 с.
  5. Ілляшенко С. М. Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань : монографія. Харків ; Суми : Діса плюс, 2016. 190 с.
  6. Інформатизація і модернізація соціокультурної сфери суспільства: взаємодія та розвиток : [монографія] / О. С. Онищенко, В. М. Горовий, В. І. Попик та ін.; НАН України ; Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. К., 2013. 184 с.
  7. Креативний менеджмент. Навч. посіб. / І.І. Свидрук // – К. : Центр учбової літератури, 2012. – 224 с.
  8. Креативний менеджмент. Підручник. / В.Я. Брич, М.М. Корман // – Т.: ТНЕУ, 2018. – 220 с.
  9. Культурні та творчі індустрії: українська модель // Демократія через культуру. URL: http://demcult.org/kulturni-ta-tvorchi-industrii-ukrain/
  10. Опанасюк В. Стартап-індустрія в структурі креативних індустрій : у пошуках визначення поняття «стартап». Культурні і креативні індустрії : історія, теорія та сучасні практики : матеріали міжн. наук.-практ. конф., 24 квіт. 2017 р. Київ : НАККіМ, 2017.
  11. Сучасний сталий розвиток в сфері культури : зарубіжний досвід для України / Драгомирецька Н. М., Дружинін С. С., Думинська С. В., Жилавська Р. П., Ковальова Ю. В. ; за заг. ред. Н. М. Драгомирецької. Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2019. 238 с.
  12. Фарінья К. Розвиток культурних та креативних індустрій в Україні. Програми ЄС та Східного партнерства «Культура і креативність». 2017. — 59 с.
  13. Фаріон І. Д. Стратегічний аналіз: Навчальний посібник для студентів і аспірантів. – Тернопіль: ТНЕУ, 2009. – 635 с.
  14. Хоркхаймер М., Адорно Т. В. Диалектика Просвещения. Философские фрагменты / пер. с нем. М. Кузнецова. URL: https://platona.net/load/knigi_po_filosofii/frankfurtskaja_shkola/khorkkhajmer_adorno_dialektika_prosveshhenija_filosofskie_fragmenty/57-1-0-3999
  15. Чан Ким. Стратегия голубого океана / Чан Ким, Рене Моборн. — М.: Гиппо, 2010. — 272 с.
  16. Швиданенко Г. О. Формування бізнес-моделі підприємства : Навч. посіб. / Г. О. Швиданенко, Н. В. Ревуцька // — К. : КНЕУ, 2013. — 423 с.
  17. Яцино М. Культура индивидуализма / пер. А. В. Камаристов. Харьков: Гуманитарный Центр, 2012. 280 с.
  18. Blackburn, R.A, Hart, M., Wainwright, T. (2013), Small business performance: business, strategy and owner-manager characteristics, Journal of Small Business and Enterprise Development Vol. 20 No. 1, 2013 pp. 8-27
  19. Hadida, A. (2015) Performance in the Creative Industries, The Oxford Handbook of Creative Industries URL: https://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780199603510.001.0001/oxfordhb-9780199603510-e-018
  20. Lane Keller K., (2001), Building Customer-Based Brand Equity: A Blue-Print for Creating Strong Brands, Marketing Science Institute, Working Papers Series, Report no. 01-107
  21. Osterwalder A. Value Proposition Design / A. Os terwalder, Y. Pigneur, A. Smith, G. Bernarda, P. Papadakos. — New Jersey, IL, USA: John Wiley & Sons Inc., 2014. — 323 p.
  22. Su-Yin Lin (2012) Customer Orientation and Cross-Buying: The Mediating Effects of Relational Selling Behavior and Relationship Quality, Journal of Management Research 2012, Vol. 4, No. 4
  23. The creative enterprise toolkit. URL : https://creativeconomy.britishcouncil.org/media/uploads/files/nesta_cetoolkit_ukrainian_4books.pdf

Здобувачі вищої освіти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.

Матеріали

Анотація Фінансові моделі креативних індустрій

ОНП Фінансові моделі креативних індустрій

 

 

Силабус:

Завантажити силабус

Силабус:

Завантажити силабус