Фінансові моделі креативних індустрій
Тип: На вибір студента
Кафедра: фінансів, грошового обігу та кредиту
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
3 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
11 | доцент Рубаха М. В. |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
11 | доцент Рубаха М. В. |
Опис курсу
Навчальна дисципліна спрямована на формування у майбутніх магістрів теоретичних знань та практичних навиків у сфері бізнес- та фінансового моделювання у креативних індустріях.
Курс розкриває роль креативних індустрій в економіці, соціальному розвитку в Україні та за кордоном і знайомить здобувачів з практичними аспектами фінансової діяльності у сфері креативних індустрій; розкриває особливості розроблення фінансових моделей розвитку такого бізнесу та взаємодії з споживачами товарів та послуг у креативному підприємництві; дає можливість ознайомитись із ключовими секторами галузі культурних і креативних індустрій.
Навчальна дисципліна «Фінансові моделі креативних індустрій» є дисципліною вільного вибору студентів, яка викладається в 3 семестрі магістратури в обсязі 4 кредитів (за Європейською Кредитно-Трансферною Системою ECTS).
Дисципліна спрямована на формування у магістрів ОНП «Фінанси і кредит» другого (магістерського) рівня (зі спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок») теоретичних знань основних понять, які дають змогу аналізувати функціонування креативних індустрій в Україні та за кордоном та практичних навиків розроблення фінансових моделей креативного підприємництва. Особлива увага приділена аналізу пріоритетів споживачів послуг креативних індустрій, особливостям бізнес-процесів та стратегічного аналізу у креативному секторі.
Метою вибіркової дисципліни «Фінансові моделі креативних індустрій» є розкриття змісту теоретичних понять, що стосуються функціонування «креативної індустрії», визначення основних функції і механізмів розроблення фінансової моделі та вивчення особливостей фінансового менеджменту у креативному підприємництві, з’ясування особливостей розвитку креативних і культурних індустрій в Україні і за кордоном.
Цілі курсу: набуття теоретичних знань щодо сутності та структури креативних індустрій, їх впливу на економічний розвиток, володіння практичними навичками формування фінансових моделей креативних підприємств, аналіз тенденцій розвитку креативних індустрій в умовах глобалізації та цифровізації економіки, а також розвиток аналітичних компетенцій для оцінки інвестиційних можливостей у креативному секторі та розробки стратегій його фінансового розвитку.
Рекомендована література
Законодавство:
- Закон «Про внесення змін до Закону України «Про культуру» (щодо визначення поняття«креативні індустрії»)» 2018 р., № 34, URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2458-19#Text
Інформаційні ресурси:
- Бабець І. Г., Полякова Ю. В., Мокій О. А. Міжнародний менеджмент інноваційної діяльності : підручник. Львів, 2016. 493 с.
- Божидарнік Т.В. Креативний менеджмент : навч. посібн. / Т.В. Божидарнік, Н.М. Василик. – Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2014. – 498 с.
- Вахович І. Розвиток креативних індустрій: регіональний вимір : монографія / І. Вахович, О. Чуль. – Луцьк : Вежа-Друк, 2014. – 288 с
- Вовчак О. Д., Рущишин Н. М. Інвестиційний менеджмент : підручник. Укоопспілка. Львів, 2016. 463 с.
- Гриценко А.А. Логіка суспільного розвитку в контексті цифровізації економіки / А.А. Гриценко // Цифрова економіка : зб. матер. Націон. наук.-метод. конфер., 4–5 жовтня 2018 р., м. Київ. – К. : КНЕУ, 2018. – С. 94–97.
- Давимука С. А., Федулова Л. І. Креативний сектор економіки : досвід та напрями розбудови. Львів, 2017. 528 с.
- Зеленська Л. М., Романова А. О. Івент-менеджмент : словник довідник організатора заходів. Київ : НАКККіМ, 2015. 84 с.
- Ілляшенко С. М. Інноваційний розвиток: маркетинг і менеджмент знань : монографія. Харків ; Суми : Діса плюс, 2016. 190 с.
- Інноваційне підприємництво: креативність, комерціалізація, екосистема : навч. посібн. для вищих навчальних закладів / авт. кол. : Ю.М. Бажал, І.В. Бакушевич, У. Венесаар та ін. / за ред. д-ра екон. наук, проф. Ю.М. Бажала. – К. : Унів. вид-во ПУЛЬСАРИ, 2015. – 280 с.
- Інформатизація і модернізація соціокультурної сфери суспільства: взаємодія та розвиток : [монографія] / О. С. Онищенко, В. М. Горовий, В. І. Попик та ін.; НАН України ; Нац. б-ка України ім. В. І. Вернадського. К., 2013. 184 с.
- Кізима Т.О. Фінансове забезпечення розвитку культурномистецьких індустрій в Україні / Т.О. Кізима // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія: Економіка. – – № 6. – С. 47–51.
- Коляденко С.В. Цифрова економіка: передумови та етапи становлення в україні і у світі / С.В. Коляденко // Економіка. Фінанси. Менеджмент: актуальні питання науки і практики. – 2016. – № 6. – С. 105–112.
- Креативний менеджмент. Навч. посіб. / І.І. Свидрук // – К. : Центр учбової літератури, – 224 с.
- Креативний менеджмент. Підручник. / В.Я. Брич, М.М. Корман // – Т.: ТНЕУ, 2018. – 220 с.
- Крупка, М., Войтович, Л., Пайтра, Н., Рубаха, М., Ткачик, Л., & Демчишак, Н. (2024). Вплив іт-експорту на економічний розвиток: порівняльний аналіз України та країн Європи. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 5(58), 314–330. https://doi.org/10.55643/fcaptp.5.58.2024.4446
- Луговський О.В. Цифрова культура і її невід’ємне місце в сучасному інформаційному суспільстві / О.В. Луговський // Філософські обрії. – 2019. – № 42. – С. 219–223.
- Лук’яненко Д. Ідентифікація креативних інвестицій в глобальній економіці / Д. Лук’яненко, М. Бурмака, Т. Галахова // Міжнародна економічна політика. – 2016. – № 2(25). – С. 7–20.
- Мельник Т., Завгородня Є. ІТ-сектор України на світовому ринку. 2022. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2022. 125, 6 (грудень 2022), 17–36. DOI: https://doi.org/10.31617/3.2022(125)02 .
- Опанасюк В. Стартап-індустрія в структурі креативних індустрій : у пошуках визначення поняття «стартап». Культурні і креативні індустрії : історія, теорія та сучасні практики : матеріали міжн. наук.-практ. конф., 24 квіт. 2017 р. Київ : НАККіМ, 2017.
- Проскуріна М. О. Організаційно-економічний механізм культурної індустрії України : монографія. К. : Національна академія управління, 2018. 222 с. URL: https://nam.kiev.ua/files/publications/kniga-ostan.pdf
- Рубаха, М., Ткачик, Л., Приймак , І., Демчишак, Н., & Юрків, Р. (2024). Факторний аналіз фінансової результативності та формування стратегічної стійкості українських ІТ-компаній в умовах викликів війни. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 1(54), 260–281. https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.54.2024.4229
- Турський І.В. Глобальні та регіональні тренди креативних індустрій та перспективи їх розвитку в Україні / І.В. Турський // Моделювання регіональної економіки. – 2017. – № 2(30). – С. 108–127.
- Сучасний сталий розвиток в сфері культури : зарубіжний досвід для України / Драгомирецька Н. М., Дружинін С. С., Думинська С. В., Жилавська Р. П., Ковальова Ю. В. ; за заг. ред. Н.М. Драгомирецької. Одеса : ОРІДУ НАДУ, 2019. 238 с.
- Ткачук В.О., Обіход С.В., Свінцицька О.М. Інформаційні технології в креативній економіці : навч. посібн. [Електронне видання]. – Житомир : Державний університет «Житомирська політехніка», 2022. – 260 с.
- Фарінья К. Розвиток культурних та креативних індустрій в Україні. Програми ЄС та Східного партнерства «Культура і креативність». 2017. — 59 с.
- Фаріон І. Д. Стратегічний аналіз: Навчальний посібник для студентів і аспірантів. – Тернопіль: ТНЕУ, 2009. – 635 с.
- Цифрові компетенції як умова формування якості людського капіталу : аналіт. зап. / В.С. Куйбіда, О.М. Петроє, Л.І. Федулова, Г.О. Андрощук. – Київ : НАДУ, 2019. – 28 с.
- Швиданенко Г. О. Формування бізнес-моделі підприємства : Навч. посіб. / Г. О. Швиданенко, Н.В. Ревуцька // — К. : КНЕУ, 2013. — 423 с.
- Blackburn, R.A, Hart, M., Wainwright, T. (2013), Small business performance: business, strategy and owner-manager characteristics, Journal of Small Business and Enterprise Development Vol. 20 No. 1, 2013 pp. 8-27
- Creative industries of UK. Infographics & assets (2017) // thecreativeindustries.co.uk/resources/infographics
- Dessein, J., Soini, K., Fairclough, G. and Horlings, L. (eds) (2015). Culture in, for and as Sustainable Development. Conclusions from the COST Action IS1007 Investigating Cultural Sustainability. University of Jyvaskyla, Finlan. – 72 p.
- Ernst & Young (2014). Creative growth. Measuring cultural and creative markets in the EU. Accessed March 05,2015, from http://www.ey.com/ Publication/vwLUAssets/Measuring_cultural_and_creative_markets_ in_the _EU /$FILE/Creating-Growth.pdf
- Hadida, A. (2015) Performance in the Creative Industries, The Oxford Handbook of Creative Industries URL: https://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780199603510.001.0001/oxfordhb-9780199603510-e-018
- Howkins, J. (2013). The Creative Economy: How People Make Money from Ideas. Penguin Books.
- Lane Keller K., (2001), Building Customer-Based Brand Equity: A Blue-Print for Creating Strong Brands, Marketing Science Institute, Working Papers Series, Report no. 01-107
- Osterwalder A. Value Proposition Design / A. Os terwalder, Y. Pigneur, A. Smith, G. Bernarda, P. Papadakos. — New Jersey, IL, USA: John Wiley & Sons Inc., 2014. — 323 p.
- Proskurina M.O. (2016). The Market of Video and Conputer Gamesin the Structure of Cultural Industries of Ukraine, Economics, management, law: realities and perspectives: Collection of scientific articles. Les Edition L’Originale, Paris, France. – pp. 61-64.
- PWC (2017). Global entertainment and media outlook 2017-2021. – 42 p. // www.pwc.com/outlook
- Rubakha, M., Tkachyk, L., Pryimak, I., Demchyshak, N., & Yurkiv, R. (2024). Factor analysis of financial performance and formation of strategic resilience in Ukrainian it companies under the challenges of war. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 1(24), 260- 281. https://doi.org/10.22643/ fcaptp.1.24.2024.4229
- Su-Yin Lin (2012) Customer Orientation and Cross-Buying: The Mediating Effects of Relational Selling Behavior and Relationship Quality, Journal of Management Research 2012, Vol. 4, No. 4
- Tkachyk L., Rubakha M., Paitra N., Demchyshak N., Oznamets V. Research of IT Business in Ukraine: Trends, Forecasts and Development Strategies. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2023, 5(52), 353–368. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.5.52.2023.4128
- The creative enterprise toolkit. URL:https://creativeconomy.britishcouncil.org/media/uploads/files/nesta_cetoolkit_ukrainian_4books.pdf
- Creative Economy Outlook 2022: Trends in International Trade in Creative Industries. United Nations Conference on Trade and Development, 2022. URL. https://unctad.org/system/files/official-document/ditctsce2022d1_en.pdf
Здобувачі вищої освіти заохочуються до використання також й іншої літератури та джерел, яких немає серед рекомендованих.