Соціально-етичний маркетинг (ОПП “Маркетинг”, спец. 075 “Маркетинг”, бакалаврський рівень)

Тип: На вибір студента

Кафедра: маркетингу

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
632доцент Врублевська О. В.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
632ЕКН-31сдоцент Врублевська О. В.
ЕКН-32сдоцент Врублевська О. В.

Опис курсу

Метою вивчення вибіркової дисципліни «Соціально-етичний маркетинг» є формування в студентів цінностей, знань і умінь, необхідних для реалізації маркетингової діяльності на засадах концепцій сталого розвитку і соціальної відповідальності, втіленням яких у сфері маркетингу і є концепція соціально-етичного маркетингу.

Предметом вивчення дисципліни «Соціально-етичний маркетинг» є підходи до ведення бізнесу і задоволення потреб споживачів з урахуванням довгострокових інтересів і цінностей суспільства, екологічних і соціальних обмежень.

Основними завданнями дисципліни є:

  • ознайомлення студентів з концепцією соціально-етичного маркетингу, етичними нормами і цінностями, які підтримуються в сучасному маркетингу, інструментами їх інституціалізації;
  • формування глибокого розуміння контексту (підґрунтя) виникнення орієнтованого на суспільні інтереси маркетингу – концепцій сталого розвитку, корпоративної соціальної відповідальності;
  • поглиблене вивчення взаємозв’язку між екологічними та соціальними аспектами економічної діяльності, з одного боку, та успішністю ведення бізнесу;
  • формування умінь аналізу відповідності бізнесової діяльності критеріям сталого розвитку та етичним нормам, ідентифікації проблем та визначення шляхів їх розв’язання;
  • розгляд впливу інструментів екологізації економічної діяльності та забезпечення її більшої соціальної орієнтації на стратегічні цілі фірми, конкурентну позицію та маркетингову діяльність;
  • розвиток навичок самостійної роботи, використання наукових, статистичних, нормативних джерел.

Рекомендована література

  1. Врублевська О.В., Головко А. А., Кульчицька Е. А. Соціально-етичний маркетинг. Методичні рекомендації до вивчення курсу для здобувачів освітнього ступеня бакалавра за спеціальністю 075 «Маркетинг». Електронне навчальне видання. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2022. 68 с.
  2. Ferrell, L., Ferrell, O. C. Broadening the Definition of Socially Responsible Marketing. Journal of Macromarketing. May 2022. doi:10.1177/02761467221094570.
  3. Ferrell, O.C., Ferrell, L. A Macromarketing Ethics Framework: Stakeholder Orientation and Distributive Justice. Journal of Macromarketing. 2007. Vol. 28, 1: pp. 24-32.
  4. Hopkins, C. D., Ferrell, O. C., Ferrell, L., Hopkins, K. H. Changing Perceptions of Marketing Ethics and Social Responsibility in Principles of Marketing. Journal of Marketing Education. 2021;43(2):244-259. doi:10.1177/0273475321995553.
  5. Hunt, S. D., Vitell, S. J. The General Theory of Marketing Ethics: A Revision and Three Questions. Journal of Macromarketing. 2006. Vol. 26, 2: pp. 143-153. https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0276146706290923.
  6. Kennedy, A-M., Smith, J. Socially Responsible (Macro-Social) Marketing. Journal of Macromarketing. March 2022. doi:10.1177/02761467221087356.
  7. Kotler, P., Armstrong, G. Principles of Marketing. 15th edition. Pearson Education Limited, 2014. 716 p.
  8. Laczniak, G. R., Murphy, P. E. Normative Perspectives for Ethical and Socially Responsible Marketing. Journal of Macromarketing. 2006;26(2):154-177. doi:10.1177/0276146706290924. URL: https://journals.sagepub.com/doi/metrics/10.1177/0276146706290924.
  9. Laczniak, G. R., Murphy, P. E. The Role of Normative Marketing Ethics. Journal of Business Research. Volume 95. 2019. P. 401-407. URL: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.07.036.
  10. Laczniak, G., Shultz, C. Toward a Doctrine of Socially Responsible Marketing (SRM): A Macro and Normative-Ethical Perspective. Journal of Macromarketing. 2021;41(2):201-231. doi:10.1177/0276146720963682.
  11. Laheri, V. K., Dangi, H., Vohra, A. Green Marketing: Development of Construct and Its Evolution. Asia-Pacific Journal of Management Research and Innovation. 2014;10(2):147-155. doi:10.1177/2319510X14536220.
  12. Martin, D., Schouten., J. Sustainable Marketing. First Edition. Pearson Education Limited, 2014. 247 c. URL: https://ipfs.io/ipfs/bafykbzacedl3rawzwjdtazxkwey6crmcfvjxlqsed2eyb4vnnfr5bc7q72ndk?filename=Diane%20Martin%20-%20Sustainable%20Marketing-Pearson%20%282013%29.pdf/
  13. Nill, A. Socially Responsible Marketing: A Moving Target in Need of a Normative-Ethical Doctrine. Journal of Macromarketing. 2022. 7 p. DOI: 10.1177/02761467221099815. URL: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/02761467221099815.
  14. Sanclemente-Téllez, J. C. Marketing and Corporate Social Responsibility (CSR). Moving Between Broadening the Concept of Marketing and Social Factors as a Marketing Strategy. Spanish Journal of Marketing – ESIC. 2017. 21(S1): 4-25. URL: https://doi.org/10.1016/J.SJME.2017.05.001.
  15. Берзіна С. В., Капотя Д. Ю., Бузан Г. С. Екологічна сертифікація та маркування. Методичний довідник. К.: вид-во Інституту екологічного управління та збалансованого природокористування, 2017. 114 с. URL: https://mepr.gov.ua/files/docs/Ekolohichne_markuvannya/ecolabel_book.pdf.
  16. Відповідальна поведінка бізнесу: рекомендації / Укладачі: Зінченко А., Деркач Т., Саприкіна М. К.: Видавництво «Юстон», 2017. 33 с. URL: https://docs.google.com/viewer?url=https%3A%2F%2Fncp.gov.ua%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F02%2FCSR_200x200_fin.pdf.
  17. Відповідальне ведення бізнесу для інституційних інвесторів: актуальні питання з комплексної перевірки відповідно до Керівних принципів ОЕСР для багатонаціональних підприємств. Організація економічного співробітництва та розвитку, 2018. 73 с. URL: https://ncp.gov.ua/wp-content/uploads/2019/06/Vidpovidalne-vedennia-biznesu.pdf.
  18. Відповідальний маркетинг. К.: Видавничий дім «АДЕ Ф-Україна», 2012. 40 с.
  19. Вічевич А. М., Вайданич Т. В., Дідович І. І., Дідович А. П. Екологічний маркетинг : Навч. посібник. Львів: Афіша, 2002. 242 с.
  20. Котлер Ф., Лі Н. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства / Пер. з англ. С. Яринич. К.: Стандарт, 2005. 302 с.

Матеріали

Робоча програма СЕМ 2023-2024

Методичні рекомендації СЕМ

Навчальна програма

Завантажити навчальну програму

Силабус: СЕМ 2023-2024

Завантажити силабус