Менеджмент (075 “Маркетинг”)

Тип: Нормативний

Кафедра: менеджменту

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
54Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
532доцент Горинь М. О.ЕКН-31с, ЕКН-32с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
532ЕКН-31сдоцент Кривень О. В.
ЕКН-32сКреховець О. В.

Опис курсу

Анотація навчальної дисципліни:

    Поняття “менеджмент” і необхідність управління організаціями. Співвідношення категорій “управління”, “менеджмент”, “адміністрування”, “керування”. Організація, цілі її діяльності та критерії успіху. Поділ праці в організації та необхідність управління. Характеристика різних поглядів на сутність менеджменту. Менеджмент як наука і мистецтво. Функції менеджменту. Еволюція управлінської думки. Інтегровані підходи до управління: процесний підхід до управління; системний підхід до управління; ситуаційний підхід до управління. Основи теорії прийняття рішень. Фактори, що впливають на процес прийняття рішень. Місце прийняття рішень в процесі управління. Моделі теорії прийняття рішень: класична; поведінкова; ірраціональна. Процес прийняття рішень. Інтуїтивна та раціональна технології прийняття рішень.
    Сутність планування як функції управління. Стратегічне планування. Стратегія, її види та особливості формування. Сутність функції організації та її місце в системі управління. Поняття “організаційна діяльність”. Складові організаційної діяльності. Організаційна структура як результат організаційної діяльності: ступінь складності; ступінь формалізації, ступінь централізації. Поняття і сутність мотивації. Змістовні теорії мотивації. Процесні теорії мотивації. Поняття і сутність лідирування. Поведінкові теорії лідирування. Ситуаційний підхід до лідирування. Поняття та процес контролю. Інструменти управлінського контролю. Процес комунікації. Міжособові та організаційні комунікації. Управління комунікаційними процесами.

 

Результати навчання:

    знати:
  • сутність основних понять і категорій менеджменту та управління;
  • закони, закономірності, принципи та функції менеджменту;
  • суть організації та взаємозв’язку їх внутрішніх елементів і зовнішнього середовища;
  • систему методів управління;
  • зміст процесів та технології управління;
  • основи планування, здійснення мотивування та контролювання;
  • організацію взаємодії та повноважень;
  • зміст і характеристику основних типів організаційних структур управління;
  • прийняття рішень у менеджменті;
  • керівництво та лідерство, стилі управління;
  • теорію конфліктів;
  • етику і відповідальність у менеджменті;
  • теорію прийняття управлінських рішень;
    вміти:
  • визначити місію та цілі;
  • аналізувати і розробляти різних типів організаційних структур управління організацій;
  • застосовувати різноманітні управлінські технології та інструменти;
  • налагоджувати ефективні комунікації у процесі управління;
  • правильно застосовувати різні методи управління;
  • здійснювати делегування;
  • застосовувати технологію розроблення, прийняття та реалізації управлінських рішень;
  • забезпечувати профілактику та вирішення конфліктів;
  • долати опір організаційним змінам;
  • визначати й оцінювати ефективність менеджменту.

Рекомендована література

  • Ґріфін Р., Яцура В. Основи менеджменту : Підручник. Львів: Бак, 2001. 624 с.
  • Кузьмін О. Є. Теоретичні та прикладні засади менеджменту : навчальний посібник. Львів, 2002. 228 с.
  • Мартиненко М. М. Основи менеджменту : Підручник. К.: Каравелла, 2005. 496 с.
  • Пилипенко А. А., Пилипенко С. М., Отенко І. П. Менеджмент : Підручник. Харків: Інжек, 2005. 456 с.

Силабус: Силабус (2020/2021)

Завантажити силабус

Силабус: Силабус (2021/2022)

Завантажити силабус