СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ КАФЕДРИ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ НА 2020-2025 РР.
- Пріоритетні напрями роботи кафедри
Пріоритетними напрямами роботи кафедри економіки України є навчально-методична робота і забезпечення високої якості викладання навчальних дисциплін; науково-дослідна робота і використання її результатів в навчальному процесі; науково-виховна робота зі студентами; міжвузівські та міжнародні наукові зв’язки; співпраця з регіональними органами управління, економічними службами, підприємствами бізнес-сектору економіки; підтримка наявних і створення нових наукових контактів із вченими провідних світових університетів та науково-дослідних інститутів НАН України.
- Навчально-методичне забезпечення підготовки фахівців за освітньо-професійними програмами «Економіка розвитку територіальних громад» та «Економічне програмування та бізнес-планування»
Основними напрямками діяльності кафедри на перспективу є:
– забезпечення розробки і вдосконалення навчальних планів відповідно до сучасних вимог освітнього процесу та тенденцій розвитку економічної науки і ІТ – індустрії;
– розвиток міждисциплінарних магістерських освітніх програм «Економіка розвитку територіальних громад» і «Економічне програмування та бізнес-планування»;
– підготовка навчальних видань (підручників, навчальних посібників, конспектів лекцій тощо) з урахуванням міждисциплінарних зав’язків та інтеграційних процесів, що відбуваються у різних сферах життєдіяльності майбутніх випускників (п. 1.1 Переліку заходів з реалізації перспективних напрямів розвитку кафедри на 2021-2025 рр., далі – Переліку заходів.);
– розширення баз практик студентів та постійного оновлення програм практики з урахуванням сучасних аналітичних і прогнозних задач розвитку ОТГ;
– розширення і впровадження новітніх форм і методів організації навчального процесу: інформаційних систем для інтерактивного навчання , автоматизованої перевірки контрольних і самостійних робіт та інших форм контролю з використанням програмного комплексу MOODLE (п. 1.2 Переліку заходів);
– особлива увага приділятиметься забезпеченню освітнього процесу електронними навчальними посібниками та методичними матеріалами з нормативних і вибіркових курсів, які забезпечує кафедра п.1.3. Переліку заходів).
Для засвоєння теоретичних знань та одержання додаткових умінь з обробки та аналізу даних кафедрою для більшості курсів заплановано лабораторні роботи, які будуть виконуватись з використанням програмного комплексу MOODLE.
- Науково-дослідна робота кафедри
З урахуванням вимог діяльності Університету у статусі класичного, завданнями кафедри економіки України у науково-дослідному напрямку є:
– здійснювати планування, проведення і виконання науково-педагогічними працівниками кафедри наукових досліджень; у вересні кожного року затверджувати план наукової роботи кафедри на навчальний рік;
– продовжити роботу у рамках виконання науково-дослідної тематики кафедри «Наукові засади формування стратегій сталого розвитку в Україні», номер державної реєстрації НДР: 0116U001678 та розпочати роботу над науково-дослідними темами «Економіка сталого розвитку територіальних громад» і «Економічне програмування та бізнес-планування»;
– активізувати роботу кафедри у складі спільного науково-інформаційного кластеру з Львівською ОДА, розробити план спільної науково-дослідної роботи з учасниками цього кластеру;
– визначати та затверджувати теми курсових, магістерських робіт та дисертаційних досліджень з урахуванням спеціалізації кафедри та науково-дослідної тематики кафедри;
– розробляти нові напрями наукових досліджень для забезпечення навчального процесу за новими магістерськими освітніми програмами «Економіка розвитку територіальних громад» і «Економічне програмування та бізнес-планування»
– запровадження міжкафедрального науково-дослідного семінару з економіко-правових питань спільно із кафедрою адміністративного та фінансового права юридичного факультету університету;
– забезпечувати систематичне ознайомлення і отримання нових фундаментальних і прикладних наукових результатів у галузі національної економіки та економіки розвитку територій, інформаційних технологій обробки даних, та запроваджувати їх результати у навчальний процес шляхом видання нових підручників, навчальних посібників, практикумів, спецкурсів, лекцій тощо;
– планувати та організовувати виконання на високому рівні проведення наукових, науково-практичних, науково-методичних семінарів, конференцій, круглих столів, конкурсів науково-дослідних робіт студентів, магістерських та інших робіт;
– забезпечувати публікації наукового доробку викладачів кафедри у фахових виданнях, заохочувати викладачів кафедри друкувати результати наукових досліджень у виданнях, які входять до науково-метричних баз даних Scopus, Web of Science, Index Copernicus. На виконання цих завдань розроблені відповідні заходи.
– планувати і організовувати роботу кафедрального семінару, запрошувати до виступу на ньому провідних вчених та провідних спеціалістів-практиків у галузі національної економіки та управління економічним розвитком територій і розвитку підприємницької діяльності в ОТГ, а також в галузі економічного програмування і бізнес-планування.
- Підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу
Підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу кафедри здійснюватиметься шляхом:
– підвищення вимог щодо викладання дисциплін та веденням таких форм контролю як періодичне проведення викладачами кафедри відкритих лекцій, семінарських занять, взаємне відвідування та обговорення на засіданнях кафедри методів викладання, надання рецензій на проведені заняття;
– сприяння викладачам кафедри навчанню у докторантурі з метою завершення дисертаційного дослідження за умови підготовки значної частини дисертації, наявності наукових доробок за темою наукової праці;
– сприяння завершенню підготовки дисертацій, написання монографій, підручників, посібників тощо із нормативних курсів і спецкурсів;
– створення умов для проходження курсів підвищення кваліфікації всіма викладачами кафедри;
– залучення до читання лекцій практичних фахівців відповідного профілю кафедри;
– розширення різних форм співпраці кафедри з європейськими університетами у галузі підготовки фахівців з економіки розвитку територій.
– виконання науково-дослідних проектів спільно з академічними установами НАН України, на замовлення органів державної влади і місцевого самоврядування відповідно до актуальних проблем розвитку економічної науки і практики та у зв’язку з проведенням реформи децентралізації в Україні.
- Організаційна та виховна робота кафедри орієнтована на:
– реалізацію Концепції національного виховання (схвалену Вченою радою Університету), в основі якої є національна ідея в економіці, спрямована на вироблення життєвої позиції молодої людини;
– підтримку громадянської активності студентів та аспірантів спеціальності “Економіка” (освітніх програм: «Економіка розвитку територіальних громад» та «Економічне програмування та бізнес-планування» та залучення їх до роботи з економічного розвитку ОТГ;
– ведення інтернет-сторінки кафедри;
– проведення тематичних зустрічей зі студентами.
- Маркетингова діяльність
Маркетингова, рекламно-інформаційна, профорієнтаційна та інші види діяльності кафедри, спрямовані на популяризацію на ринку освітніх послуг спеціальності “Економіка”, вдосконалення нових магістерських освітніх програм «Економіка розвитку територіальних громад» і «Економічне програмування та бізнес-планування».
- Очікувані результати
Завершення переходу на новий зміст освіти, визначений новими галузевими освітньо-професійними програмами підготовки фахівців, підвищення якості навчального процесу відповідно до нових стандартів освіти, навчальних планів і програм удосконалення структури робочого часу як викладача, так і студента, та наповнення якісно новим змістом різних видів навчального навантаження.
Підвищення професійного рівня, педагогічної майстерності, наукової кваліфікації професорсько-викладацького складу кафедри, забезпечення достатнього науково-теоретичного і методичного рівня викладання навчальних дисциплін у повному обсязі освітніх програм, використання у навчальному процесі новітніх інформаційно-комунікаційних технологій, інтерактивних методів і засобів навчання.
Забезпечення максимальної адаптації професійної підготовки до умов майбутньої роботи, підготовка магістра – фахівця, конкурентоспроможного на ринку праці та привабливого для роботодавця.