Стратегія розвитку кафедри статистики до 2029 року
Місія кафедри
Підготовка висококваліфікованих економістів, які володіють сучасними статистичними методами, цифровими інструментами та міждисциплінарними знаннями для вирішення складних економічних і управлінських завдань та особистісного розвитку.
Візія
Кафедра статистики економічного факультету Львівського університету – провідний центр міждисциплінарної освіти і досліджень у галузі цифрової економіки, статистики, аналітики, правового регулювання в бізнесі, забезпечує високі стандарти навчання і наукових досліджень для зміцнення репутації Львівського університету на національному і міжнародному рівнях.
Програмні напрями, цілі і завдання розвитку кафедри
Освітня діяльність
Ціль 1 Освітні пропозиції кафедри відповідають високим стандартам якості, сприяють реалізації індивідуальних освітніх траєкторій студентів та інтелектуального потенціалу викладачів
Завдання до цілі 1
1. Акредитація освітніх програм кафедри: підтвердження відповідності освітніх програм стандартам якості шляхом успішного проходження акредитації у Національному агентстві із забезпечення якості вищої освіти в Україні.
2. Оновлення навчальних планів та освітніх компонент: регулярний перегляд та оновлення навчальних планів з урахуванням потреб ринку праці, рекомендацій учасників освітнього процесу, інших зацікавлених сторін.
3. Розробка інноваційних курсів: впровадження нових курсів, які враховують сучасні тенденції ринку праці, розвиток науки, міждисциплінарні підходи, сприяють реалізації індивідуальних освітніх траєкторій студентів та інтелектуального потенціалу викладачів.
4. Удосконалення навчально-методичного забезпечення: підготовка навчальних посібників, практикумів, інших складових навчально-методичного забезпечення у співпраці з партнерами, з використанням ресурсів неформальних освітніх провайдерів, цифрових освітніх платформ.
5. Підвищення якості викладання: професійний розвиток викладачів через стажування, проходження курсів, викладання англійською мовою, застосування новітніх методик викладання, сучасних інформаційних технологій.
6. Розвиток кар’єрних можливостей: удосконалення програм практики і стажування студентів у співпраці з роботодавцями та іншими партнерами економічного факультету Львівського університету, впровадження інших елементів дуальної освіти.
7. Зворотний зв’язок та оцінка: регулярне отримання зворотного зв’язку від студентів і випускників щодо якості курсів і викладання, ефективності освітніх програм. Залучення випускників до оновлення і реалізації освітніх пропозицій кафедри.
Ключові показники ефективності до цілі 1
- Акредитація: Усі освітні програми кафедри успішно пройшли акредитацію у Національному агентстві із забезпечення якості вищої освіти в Україні (у 2026 році – бакалаврські ОП «Економіка та правове регулювання в бізнесі», «Економічна аналітика та бізнес-статистика», у 2027 році – однойменні магістерські ОП).
- Оновлення навчальних планів та освітніх компонент: Щорічний перегляд та оновлення 100% навчальних планів ОПП кафедри з урахуванням новітніх тенденцій і потреб ринку праці.
- Розробка інноваційних курсів: Щорічне впровадження щонайменше одного нового курсу відповідно до актуальних потреб ринку праці, рекомендацій роботодавців, інших партнерів. Розширення цільової аудиторії нових освітніх пропозицій з урахуванням принципів навчання впродовж життя.
- Удосконалення навчально-методичного забезпечення: Публікація не менше трьох і оновлення не менше двох навчальних посібників і практикумів з нормативних дисциплін ОПП кафедри, оновлення 100% методичних рекомендацій для модернізації змісту та методів професійної і практичної підготовки здобувачів вищої освіти упродовж п’яти років.
- Підвищення якості викладання: 100% викладачів беруть участь у програмах стажування, курсах підвищення кваліфікації, тренінгах щороку. Усі викладачі кафедри використовують сучасні програмні продукти у навчальному процесі. Щонайменше один нормативний курс професійної і практичної підготовки на кожній ОПП кафедри викладається англійською мовою.
- Розвиток кар’єрних можливостей: створення спеціальних програм практики і стажування студентів в організаціях – партнерах з партнерами кафедри – не менше трьох впродовж п’яти років (PwC, KPMG, YOU CONTROL, Департамент економічної політики Львівської ОВА, Управління з питань цифрового розвитку Львівської ОВА, ТзОВ А-Solution Development).
- Зворотний зв’язок та оцінка Щорічне проведення опитувань студентів з оцінкою курсів і викладання, досягнення середнього балу задоволеності не менше 4 з 5. Щорічна актуалізація бази довідкових даних про випускників кафедри, моніторинг рівня працевлаштування та професійної кар’єри випускників один раз на два роки. Залучення випускників до оновлення і реалізації освітніх пропозицій кафедри щороку.
Наукова діяльність
Ціль 2 Наукові дослідження кафедри сприяють вирішенню актуальних проблем економіки України в умовах війни, повоєнного відновлення і розвитку, реалізуються через проєктну діяльність
Завдання до цілі 2
1. Фокус на актуальні проблеми: Проведення наукових досліджень, спрямованих на вирішення актуальних проблем економіки України в умовах війни та повоєнного періоду.
2. Підвищення наукової кваліфікації. Викладачі та аспіранти кафедри здобувають наукову кваліфікацію, підвищують їх рівень шляхом захисту дисертацій, здобуття наукового ступеня та вченого звання.
3. Міждисциплінарні проєкти: Співпраця з іншими кафедрами та факультетами Львівського університету, іншими ЗВО, дослідницькими центрами для реалізації міждисциплінарних проєктів, що охоплюють різні аспекти економічного відновлення, сприяють реалізації Цілей сталого розвитку України.
4. Публікації та поширення результатів: Публікація результатів досліджень у монографіях, наукових журналах, що індексуються у міжнародних наукометричних базах, зокрема Scopus і WoS, участь у конференціях, семінарах та інших заходах для поширення знань і досвіду.
5. Залучення зовнішнього фінансування: Активне залучення грантів, фінансування від міжнародних організацій (у т. ч. у межах програми Horizon Europe, Erasmus+, програми Жана Моне, DAAD, Міжнародного Вишеградського фонду, програм наукових стажувань ім. Фулбрайта та Лейна Кіркланда тощо), державних програм та приватного сектору для реалізації наукових досліджень і проєктів.
Ключові показники ефективності до цілі 2
- Фокус на актуальні проблеми: Успішне виконання щонайменше однієї науково-дослідної теми з науковими результатами, які спрямованої на вирішення проблем соціально-економічного відновлення України, удосконалення інформаційно-аналітичної підтримки прийняття рішень на секторальному та територіальному рівнях.
- Підвищення наукової кваліфікації. Усі викладачі кафедри мають науковий ступінь та вчене звання. Один асистент і два аспіранти кафедри успішно захистили дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук, науково-освітнього ступеня доктора філософії за спеціальністю 051 Економіка.
- Міждисциплінарні проєкти: Реалізація щонайменше одного міждисциплінарного проєкту у співпраці з іншими кафедрами та факультетами Львівського університету, іншими ЗВО та науковими центрами з урахуванням перспектив відновлення секторальної підтримки ЄС програм державної регіональної політики.
- Публікації: Публікація не менше 15 статей у рецензованих наукових журналах щороку, що охоплюють результати досліджень з актуальних проблем економічного відновлення і розвитку. Публікація двох монографій за матеріалами виконання теми НДР кафедри та міждисциплінарних проєктів «Комплексне дослідження потреб у даних на місцевому рівні. Розробка Концепції і Законопроєкту про місцеву статистику в Україні» (USAID ГОВЕРЛА), «Розвиток біоекономіки західного регіону України: виробництво екотари з біодеградабельних полімерів».
- Залучення фінансування: Залучення фінансування для наукових досліджень у розмірі не менше 500 тис. грн від міжнародних, державних та приватних джерел упродовж п’яти років.
Соціальна відповідальність. Комунікації зі стейкхолдерами.
Ціль 3 Посилення соціальної відповідальності, створення ефективної системи комунікацій кафедри зі стейкхолдерами сприяє вирішенню соціальних проблем в умовах війни та повоєнного відновлення, підвищенню якості освіти
Завдання до цілі 3
1. Впровадження соціальних проєктів: Розробка та реалізація соціально-орієнтованих проєктів, які спрямовані на вирішення соціальних проблем вразливих груп населення в Україні в умовах війни, повоєнного відновлення та розвитку.
2. Залучення до соціальних ініціатив: Заохочення студентів і випускників кафедри до участі в соціальних проєктах та волонтерській діяльності, розвиток їхнього лідерського потенціалу та соціальної відповідальності.
3. Співпраця з партнерами кафедри: Підтримка і розвиток партнерських відносин з місцевими органами влади, органами місцевого самоврядування, бізнесом, громадськими організаціями для підвищення якості освітніх програм кафедри, реалізації спільних освітніх, наукових, соціальних та інших ініціатив.
4. Популяризація статистичних і міждисциплінарних знань: Проведення відкритих лекцій, семінарів, тренінгів для широкої аудиторії з метою підвищення цифрової грамотності, аналітичних навиків користувачів інформації, протидії загроз поширення дезінформації.
5. Інформування та промоція: Забезпечення регулярного інформування громадськості про діяльність кафедри через соціальні медіа, вебсайт університету, вебсайт кафедри, інші комунікаційні канали.
Ключові показники ефективності до цілі 3
- Впровадження соціальних проєктів: Реалізація щонайменше двох соціальних проєктів упродовж п’яти років, спрямованих на вирішення актуальних соціальних проблем різних вразливих груп населення.
- Залучення студентів до соціальних ініціатив: Залучення щонайменше 50% студентів і випускників кафедри до участі в соціальних проєктах та волонтерської діяльності упродовж п’яти років.
- Співпраця з партнерами: Укладання щонайменше п’яти партнерських угод упродовж п’яти років. Спільна розробка щонайменше двох освітніх продуктів щороку (навчального видання, освітнього курсу, проведення наукового, методичного-семінару, тренінгу тощо) у співпраці з партнерами. Реалізація студентами старших курсів не менше 20% кваліфікаційних робіт (курсових. дипломних) на замовлення партнерів.
- Інформування та промоція: Регулярне оновлення інформації про діяльність кафедри на веб-сайті університету, веб-сайті кафедри та у соціальних медіа не менше одного разу на місяць.
Міжнародна співпраця
Ціль 4 Розвиток європейського та міжнародного співробітництва кафедри забезпечує високі стандарти якості та нові можливості для розвитку в освітній, науковій та інших видах діяльності
Завдання до цілі 4
1. Партнерство: Розвиток партнерських відносин з провідними університетами, дослідницькими центрами країн Євросоюзу, інших країн світу, міжнародними компаніями для обміну досвідом, академічної мобільності, реалізації спільних проєктів та інших ініціатив.
2. Мобільність викладачів і студентів: Сприяння академічній мобільності викладачів і студентів через участь у програмах Erasmus+, Horizon Europe, програмах Жана Моне, DAAD, Міжнародного Вишеградського фонду, наукових стажувань ім. Фулбрайта та Лейна Кіркланда, інших міжнародних програмах.
3. Участь у міжнародних конференціях і семінарах: Активна участь викладачів у міжнародних конференціях, семінарах та воркшопах для поширення результатів досліджень і підвищення професійної кваліфікації.
4. Міжнародні проєкти: Участь у міжнародних дослідницьких та інших проєктах, консорціумах для посилення академічного потенціалу та конкурентоспроможності кафедри через міжнародну співпрацю.
Ключові показники ефективності до цілі 4
- Партнерство: Укладання з ініціативи кафедри щонайменше трьох нових партнерських угод з закордонними університетами, дослідницькими центрами, міжнародними компаніями впродовж п’яти років. Організація і проведення міжнародної конференції за участю закордонних партнерів. Проведення не менше двох гостьових лекцій за участю гостьових закордонних викладачів, професіоналів-практиків і дослідників щороку.
- Академічна мобільність: Збільшення кількості студентів і викладачів, які беруть участь у програмах академічної мобільності (не менше 5-ти студентів і викладачів кафедри щороку).
- Участь у конференціях: Кожний викладач щороку бере участь не менше ніж в одній міжнародній конференції/семінарі.
- Міжнародні проєкти: Участь у міжнародному науковому проєкті міждисциплінарного характеру за проблематикою наукових досліджень кафедри.
Цифрова трансформація
Ціль 5 Кафедра забезпечує підвищення рівня цифрової компетентності та впровадження інноваційних технологій в освітню, наукову та інші види діяльності
Завдання до цілі 5
1. Інтеграція цифрових інструментів і технологій штучного інтелекту: активне впровадження сучасних цифрових платформ і технологій ШІ для навчання, діагностики знань, створення електронних курсів, навчально-методичних видань (у т.ч. ресурсів електронних платформ TEDх, Iversity, Coursera, Datacamp, Udemy, Prometheus та ін.) з урахуванням етичних і правових меж їх застосування.
2. Розвиток цифрових компетентностей: Проведення регулярних тренінгів і семінарів для підвищення рівня володіння цифровими технологіями, застосування технологій штучного інтелекту для підвищення якості викладання і навчання.
3. Впровадження дистанційного навчання: Розробка та впровадження сертифікованих курсів дистанційного навчання за допомогою електронної платформи Moodle та інших платформ.
Ключові показники ефективності до цілі 5
- Інтеграція цифрових інструментів: Збільшення відсотка курсів, які використовують цифрові платформи, до 80% упродовж п’яти років. Усі студенти і викладачі мають доступ до ліцензій А2 програм Microsoft 365, до версії Pro для ознайомлення з платформою Power BI та використовують їх у навчанні та викладанні; Усі студенти і викладачі мають доступ до альтернативних платформ організації навчання: KahotEDU, DataCamp.
- Розвиток цифрових компетентностей: Проведення не менше одного тренінгу щороку з цифрової грамотності та використання технологій штучного інтелекту з урахуванням етичних і правових меж їх застосування.
- Впровадження дистанційного навчання: Атестація не менше 50% усіх нормативних дисциплін циклу професійної і практичної підготовки в освітніх програмах кафедри у електронній платформі Moodle та/або інших платформах.
Стратегічне партнерство кафедри
З метою підвищення ефективності навчального процесу та наукових досліджень кафедри через проектну діяльність та взаємозв’язок з потребами стейкхолдерів укладено ряд важливих угод про співпрацю:
Договір про співпрацю з Департаментом економічної політики Львівської обласної державної адміністрації
Договір про співпрацю з Головним управлінням статистики у Львівській області
Договір про співпрацю з Інститутом регіональних досліджень імені М.І. Долішнього НАН України
Меморандум про співпрацю з ІТ-компанією YouControl
Договір про співпрацю з Львівським обласним об’єднанням організацій роботодавців